خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین

راه اندازی خط شبانه روزی سامانه ۱۲۳ بهزیستی قزوین/تحویل بیش از 2 هزار واحد مسکن به مددجویان

وارثی گفت: سهمیه مسکن مددجویان قزوین از سال 89، 3 هزار و 930 واحد مسکونی بوده که تاکنون به 2 هزار و 100 خانواده تحویل شده است.
کد خبر: ۹۱۵۶۰۸۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا وارثی در مراسم راه اندازی خط تلفنی ۱۲۳ که در دفتر جلسات استاندار برگزار شد بیان کرد: این سامانه از چند سال گذشته در نوبت های صبح و عصر فعالیت داشت اما از این پس به صورت 24 ساعته خدمات رسانی خواهد کرد.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل گفت: تعداد مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی در سال گذشته با رشدی بسیار چشمگیر و بی سابقه از 6 هزار نفر به 21 هزار نفر افزایش یافت و ماهانه 350 میلیارد ریال جهت مستمری این افراد پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین با بیان اینکه 95 درصد فعالیت های بهزیستی به بخش خصوصی برون سپاری شده است، افزود: در حال حاضر 325 مرکز در حوزه فعالیت های بهزیستی ورود پیدا کرده اند و برای 2 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب معاونت های بهزیستی استان در ارزیابی های کشوری، گفت: در سال گذشته حوزه معاونت اجتماعی رتبه ششم و معاونت پیشگیری رتبه چهارم را به دست آوردند و معاونت توانبخشی جزو 10 استان برتر قرار گرفت.
به گفته وارثی در راستای کاهش آمار طلاق در استان هم اکنون سامانه تصمیم به جز در آوج و البرز در همه شهرستان های قزوین راه اندازی شده و در همین مدت کوتاه هم تاثیر خود را در کاهش میزان طلاق نشان داده است.

وارثی با بیان اینکه اداره بهزیستی شهرستان آوج با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است، گفت: با توجه به استخدام 600 نیروی جدید در سازمان بهزیستی کشور درخواست اختصاص سهمیه برای این شهرستان را کرده ایم.

مدیرکل بهزیستی قزوین همچنین با توجه به وضعیت نامطلوب ساختمان ستادی این اداره کل، افزود: ساختمان جدید بهزیستی هم اکنون با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث بوده و نیاز است برای تکمیل آن با حمایت استانداری از منابع اسناد خزانه استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین همچنین با اشاره به تعهدات این سازمان در تامین مسکن خانواده های دارای عضو معلول و زنان سرپرست خانوار، گفت: سهمیه مسکن مددجویان قزوین از سال 89، 3 هزار و 930 واحد مسکونی بوده که تاکنون به 2 هزار و 100 خانواده تحویل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار