به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ؛ عباس کشاورز صفیئی، سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین بیان کرد: با ایجاد زیرساختهای لازم بهمنظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان «سامانه شهروند سپاری» با رویکرد هوشمند سازی و ایجاد بستر مناسب، تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان به بهرهبرداری میرسد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سامانه شهروند سپاری بهمنظور پاسخ به هفتاد درصد از استعلامات شهرسازی شهروندان و ثبت و پیگیری درخواستهای شهرسازی راهاندازی میشود، گفت: با توجه به تمرکز خدمات در شهرها و همچنین گسترش کاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات و تأثیرات وسیع آن بر جنبههای مختلف زندگی شهروندان، امروزه بهرهگیری از روشها خدمات و فناوریهای نوین خدماترسانی به شکل خدمات الکترونیک شهری در تعاملات و تراکنشهای میان شهروندان و سازمانهای دولتی و خصوصی، بهعنوان راهکاري اثربخش و کارآمد به شمار میرود.
سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح کرد: در یک فضاي شهري داراي شهرداري الکترونیک، تمامی فعالیتهای روزمره از طریق یک تارنما انجام میگیرد که بهواسطه آن میتوان در کمتر از چند دقیقه به هرگونه اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد و به آسانترین روش ممکن، کارهاي روزمره را انجام داد.
وی گفت: مهمترین اثر شهرداري الکترونیکی، سرعت در ارائۀ خدمات، کاهش هزینههای شهروندان و مدیران، کاهش ترددهاي درونشهری و کاهش مشکلات زیستمحیطی، ارائۀ خدمات کاراتر و بهینه بهصورت 24 ساعته و هفت روز در هفته، فارغ از محدودیت زمانی و مکانی به شهروندان و مشارکت شهروندان از سایر مزایاي این دیدگاه جدید است که در این حوزه، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با ارائه خدمات نوین الکترونیکی در تارنمای شهرداری قزوین به نشانی Qazvin.ir نقش مؤثری ایفا کرده است.
کشاورز صفیئی پایان افزود: در شهرداري الکترونیک اداره امور شهروندان، شامل خدمات دولتی و سازمانهای مرتبط را بهصورت برخط شبانهروزی باکیفیت و ضریب ایمنی بالا و با بهرهگیری از ابزار فناوري اطلاعات و ارتباطات کاربردهاي آن انجام میشود که این حرکت شهروندان را از دنیاي تکبعدی شهرهاي سنتی و امروزي خارج کرده و به دنیاي جدیدي راهنمایی خواهد کرد، دنیایی که دستاورد فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات است.
1010/پ30/ب