خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: مردم مهاباد در ثبت موقوفات پیشتاز هستند.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۰۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

سید حسین مقتدر امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ارومیه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده که از این لحاظ رتبه نخست آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی موقوفات به ثبت رسیده در این شهرستان امسال ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: اکثر نیات وقف های امسال مربوط به ساخت خانه عالم و خانه قرآن، ساخت مساجد زنانه و مردانه و احداث مدرسه می باشد.

مقتدر گفت: با ثبت این تعداد موقوفه در سال جدید، مجموع موقوفات این شهرستان به ۴۹۵ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های دفاع از موقوفات اخذ و ثبت سند مالکیت آنهاست، تصریح کرد: نقشه برداری موقوفات روستاهای بوزه، کپه کند، برده میش و خاتون باغ انجام شده است و تا پایان سال نیز ۴۳۰ رقبه سند دار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهاباد اضافه کرد: درآمدهای وصولی بقاع متبرکه طی سالجاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.پارسال نیز ۲۱ وقف با ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان مهاباد به ثبت رسید

وی با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد زیرا روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی رو به رو می شود که باید برای رفع این نیازها وقف های جدیدی انجام شود. سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف شمار زیادی از اموال خود، در پرداخت زکات نیز همواره پیشتاز آذربایجان غربی هستند.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات