همزمان با یازدهم ذی القعده مراسم ویژه روز جشن میلاد هشتمین حجت الهی در بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۲۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج (ع)، جشن بزرگی با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان کشوری و استانی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، خدام بارگاه منور رضوی و جمع کثیری از شیفتگان ساحت مقدس ائمه معصومین (ع) در رواق امام خمینی (ره) برپا شد.

در این آیین معنوی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) احمد واعظی، سید‎ مهدی موسوی، مهدی سروری، محمد جواد غفورزاده (شفق) و ابراهیم قانع به اجرای مولودی خوانی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی در وصف هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداختند.

اجرای سرود و تواشیح در وصف امام مهربانی‌ها توسط گروه آوای رضوان، توزیع پرچم توسط خادمان بارگاه منور امام هشتم (ع) در بین زائران و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر از دیگر برنامه‌های اجرایی در روز جشن میلاد سراسر نور حضرت ثامن‌الحجج (ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در این مراسم با بیان اینکه وجود مبارک امام رضا (ع) برای شیعیان همانند غنچه¬ای فروبسته است که هنوز عطر آن را استشمام نکرده‌اند، اظهار کرد: کرامات امام مهربانی‌ها در ضامن آهو بودن خلاصه نمی‌شود چرا که اهل بیت (ع) دریای بی‌کران رأفت و مهربانی هستند.

وی با اشاره به ملقب بودن حضرت رضا (ع) به عالم آل محمد، افزود: از حضرت موسی بن‏ جعفر (ع) روایت‏ شده که پدرم جعفر بن‏ محمد (ع) مکرر به من می‏‌فرمود: عالم آل محمد (ص) در نسل توست.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: این صفت ‏بر اساس ویژگی و شرایط اجتماعی فرهنگی بوده است که امام هشتم (ع) با آن روبه رو بوده‏ اند که ائمه پیشین با دید غیبی و اطلاع از آینده آن را برای آن حضرت انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با بیان اینکه حضرت امام رضا (ع) در مدت اقامت کوتاه خویش در مرو با عالمان ادیان دیگر مناظرات متعددی داشتند، گفت: مامون با هدف پایین آوردن مقام امام هشتم (ع) در بین مردم و با رویکرد اثبات این مسئله که حضرت رضا (ع) تنها با مسائل قرآنی وحدیثی آشنایی دارد و از فنون و علوم دیگر بی بهره است، جلسات مناظرات زیادی با علما و دانشمندان ادیان دیگر برپا می‌کرد.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) به این دلیل با عنوان عالم آل محمد شناخت می‌شوند که آن حضرت از جلسه‌های مأمون به عنوان فرصتی برای مناظره با عالمان و دانشمندان علوم مختلف بهره می‌برد و تعالیم الهی، دینی و علمی را به عنوان امام و پیشروی دین اسلام به آنان انتقال می‌داد.

گفتنی است، در بخش پایانی این جشن باشکوه مداح و ذاکر اهل بیت (ع) ابوالفضل مشکینی با زبان آذری در وصف شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ابیاتی را قرائت کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها