حجت الاسلام و المسلمین میرزا خانی گفت: رأفت و مهربانی، شجاعت، علم و عصمت، سخاوت و کرم از مهترین ویژگی های امام رضا(ع) هستند .
کد خبر: ۹۱۵۶۱۳۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛ کارشناس امور دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: حضرت علی‌بن موسی الرضا(علیه السلام) را بدین لحاظ قبله هفتم می‌گویند که مردم در روی زمین به هفت موضع توجه دارند که شامل مکه، مدینه منوره، نجف اشرف، کربلای معلی، قبور کاظمین، سامرا و مشهدالرضا است، بدین جهت مرقد مطهر امام هشتم(علیه السلام) را قبله هفتم می نامند.

حجت الاسلام و المسلمین  میرزا خانی گفت: ائمه معصومین(علیهم السلام) همگی از علمای عصر خود بودند، با این حال شهرت امام به برتری علمی از آنجا آمده است که مامون که خودش هم از دانشمندان بود، مناظرات متعددی را بین امام رضا(علیه السلام) و علمای دیگر مذاهب ترتیب می دادوانگیزه مامون از این کار این بود تا نقاط ضعف احتمالی امام رضا(علیه السلام) را برملا و به جایگاه ایشان توهین کند، اما نتیجه مناظرات اذعان به علم ودانش سرشار امام(علیه السلام) ودادن لقب «عالم آل محمد» به آن حضرت بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :امام رضا(علیه السلام) مظهر جود و کرامت خداوند است و رأفت و مهربانی، شجاعت، علم و عصمت، سخاوت و کرم از مهترین ویژگی های امام رضا(علیه السلام) هستند.

کارشناس امور دینی و مذهبی در مورد برکات وجود امام هشتم در کشور ایران تصریح کرد:امام رضا(علیه السلام) ولی نعمت دین و دنیای ماست، ایشان تنها امام و معصومی هستند که در کشور ما دفن شده اند و مزار مطهرشان مایه برکات بی حد و حصر در کشور است.

وی گفت: رفتار و سکنات و حرکات امام رضا(علیه السلام) بر تمام اقشار جامعه ما تاثیر گذاشته است و مردم قدرشناس ایران نیز فدایی ایشان هستند، از این روی در گرفتاری ها اولین اسمی که ایرانی ها صدا می زنند یا امام رضا(علیه السلام) است.

این کارشناس مسایل دینی خاطرنشاکرد: نام این امام هُمام نیز برای ما برکت دارد، مردم ما از سراسر ایران اسلامی به شوق زیارت ثامن الحجج کیلومترها راه را می پیمایند تا حاجتشان را با این امام عزیز در میان بگذارند و این موضوع بسیار زیبا است، امیدوار هستیم که روز به روز معرفتمان به ایشان افزوده شود.

ارسال نظرات