خبرهای داغ:
دکتر نجاری گفت: به طور میانگین بیش از 80 درصد جمعیت بالای سی سال کشور و بیش از 83 درصد مردم استان، مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۴۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حمیدرضا نجاری معاون بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بحث بیماریهای غیرواگیر از مباحث حساس جامعه است و بیماری فشارخون یکی از این بیماریهاست که بخش بزرگی از جامعه را درگیر کرده است و به دلیل اینکه مردم اطلاعات کافی در این زمینه نداشتند جهت درمان به مراکز مراجعه نکرده اند.

وی کفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با هدف شناسایی افراد مبتلا به فشار خون انجام شد و اتفاقی که افتاد بسیار ارزشمند بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: بیش از 80 درصد مردم در کشور معادل بیش از 28 میلیون نفر در این طرح شرکت کردند.

دکتر نجاتی با اشاره به اینکه این طرح، بسیج ملی بوده عنوان کرد: وقتی بحث بسیج مطرح می شود باید همه پای کار باشند و خوشبختانه مردم در این طرح ملی با توجه به اهمیت سلامت، حضور یافتند.

وی افزود: به طور میانگین بیش از هشتاد درصد جمعیت بالای سی سال کشور و بیش از 83 درصد مردم استان، مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند.

این مسوول اضافه کرد: 180 ایستگاه در سراسر استان برپا شد و 882 نفر شامل پرستاران، دانشجویان پرستاری، مامایی و غیره به طور مستقیم در این طرح فعالیت کردندو 353 هزار نفر در سامانه سیب و هزار و 142 نفر از طریق حضور در ایستگاهها در این طرح شرکت کردند.

دکتر نجاتی اضافه کرد: در کشور 2 میلیون و800 هزار نفر دارای فشار خون شناسایی شدند که باید مورد درمان قرار گیرند. این کار یک کار جمعی بود که به هیچ ارگان خاصی وابسته نبود و تا مردم پای کار نمی آمدند این طرح اجرا نمی شد.

وی با اشاره به تاثیر اطلاع رسانی از سوی رسانه ها گفت: حضور مردم در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: این امر به واسطه حضور رسانه ها و اطلاع رسانی دقیق و به موقع انجام شد و هدف ما حساس کردن جامعه به بیماریهای غیرواگیر به ویژه فشار خون و پیگیری جهت درمان این بیماری بود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها