خبرهای داغ:
زاهدی گفت: نگاه های جناحی و سیاسی انرژی زیادی از روند اقدامات دستگاه های اجرایی می‌گیرد که آسیب های آن از همه بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر و سپس به مردم می رسد.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۴۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در نشست با اعضای خانه هنرمندان استان قزوین بیان کرد: هنر فضای جامعه را تلطیف می‌کند و با وجود فضای معماری و بناهای نامناسب شهری باید توجه بیشتری به فضای فرهنگ و هنر داشته باشیم.

وی گفت: قومی که موسیقی ندارد فاقد اصالت است و ایران با داشتن اقوام مختلف توانسته از موسیقی و سازهای مختلفی برخوردار باشد که سایر کشورها از داشتن آن محرومند.

زاهدی اظهار کرد: فقط هنر است که می‌تواند وحدت ملی را استحکام بخشد و در این راه زبان موسیقی چون برای همه سنین گویا و قابل فهم است، باید مورد توجه واقع شود.

استاندار قزوین ضمن اشاره به اینکه سیاست بر تمام شئون استان سایه افکنده است، عنوان کرد: نگاه های جناحی و سیاسی انرژی زیادی از روند اقدامات دستگاه های اجرایی می‌گیرد که آسیب های آن از همه بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر و سپس به مردم می رسد.

زاهدی به ردیف بودجه برای خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: امکان این تخصیص به نام خانه هنرمندان ممکن نیست، اما می‌توان از اعتبارات سایر دستگاه‌های دیگر برای خانه استفاده کرد.

وی در مورد مشکلات سیاسی و جناحی در بدنه هنر اظهار داشت: جامعه هنری بهتر است که همچنان خود را از سیاسی کاری دور نگه دارد چون سیاست زدگی با روح فرهنگ و هنر منافات دارد.

زاهدی به اقتصاد هنر و نمایشگاه اکسپو اشاره کرد و گفت: انتظار ما از مردم استان قزوین برای خرید آثار هنری این نمایشگاه بالاتر بود و امیدواریم در آینده با تقویت ارتباط و نزدیکی مردم با هنر شاهد استقبال بیشتر از این نمایشگاه ها باشیم.

استاندار قزوین با تاکید بر تغییر نگرش های فرهنگی، گفت: امروزه هنر تنها به دلیل سرگرمی و تفریح از سوی مردم دنبال می شود و اگر بتوانیم این نگاه را تغییر دهیم، قطعاً ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت های فرهنگی به وجود می آید.

زاهدی با بیان اینکه فرهنگ را اهالی فرهنگ می‌سازند، یادآور شد: اگر نشست با اصحاب هنر افزایش یابد می‌توان به نکاتی دست یافت که فرهنگ و هنر استان را توسعه می بخشد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها