جشن میلاد موفور السرور هشتمین پیشوای شیعیان جهان آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام ‌در حسینیه ثار الله شهر مال خلیفه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۵۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام‌  فلسفی با تبریک میلاد امام هشتم علیه السلام و به بیان فضایل امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برداخت.

وی گفت: زندگی نورانی امام هشتم شیعیان، رحمت و کرامت آن امام همان الگوی بسیار ارزشمندی است که برای رسیدن به سعادت انسان بسار مهم است.

حجت الاسلام‌ فلسفی یکی از القاب مشهور امام رضا علیه السلام ضامن آهو است که علت انتساب این لقب و آن حضرت ، ریشه تاریخی دارد.

وی به بیان کرامت های امام هشتم شعیان پرداخت و گفت: آن حضرت از آهوی بیابانی که به امام رضا علیه السلام پناه آورد، نزد صیاد ضمانت کرد،شکارچی فکر نمی کرد که آهو برگردد ،ولی در کمال ناباوری دید،آهو رفت و به‌ سرعت بازگشت و خود را تسلیم شکارچی کرد وقتی صیاد این وفای به عهد را دید، منقلب  و متوجه شد کسی که از آهو ضمانت کرده حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

حجت الاسلام‌  فلسفی ادامه داد: مرد صیاد که حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را نمی شناخت پس از بازگشت آهو ، فوراً  آهو را آزاد کرد و خود را به دست و پای آن حضرت امام رضا علیه السلام ‌انداخت و عذر ‌خواهی کرد.

اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء،تلاوت کلام نورانی وحی،سخنرانی،مولودخوانی ،مسابقه فرهنگی،قرعه کشی و تقدیم کمک هزینه سفر مشهد مقدس به هشت نفر از شرکت کنندگانی که نام "رضا " داشتند و پذیرایی از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

ارسال نظرات