همزمان با دهه کرامت در شهرکرد برگزارشد؛
همزمان بادهه کرامت و فرخنده میلاد باسعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام مراسم جشن میلاد با حضور خواهران پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۶۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛دراین مراسم با شکوه  حجت الاسلام متقی زاده با تبریک ولادت با سعادت شمس الشموس حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام به بیان گوشه ای از فضایل آن امام همام پرداخت.

وی به دانش بی کران و خدادادی عالم آل محمد پرداخت و گفت: حضرت امام رضا علیه السلام سرآمد  اندیشمندان و متفکّرین علوم مختلف بود، هرگاه از اهل علم و دانشمندان اهل مدینه در پاسخ سوالی عاجز می شدند و دیگران هم نمی توانستند از عهده جواب برآیند، همگی به محضر امام هشتم  مشرف می شدند و مسائل مشکل را مطرح می کردند و پاسخ همه سوالات را دریافت می کردند.

حجت الاسلام متقی زاده در ادامه از مرحوم شیخ صدوق نقل کرد: مأمون در هر جا که احتمال می داد دانشمندی باشد و توانایی مناظره و مباحثه با امام رضا علیه السلام را داشته باشد به مجلس خویش دعوت می کرد و او را با حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام  وارد بحث می کرد و آن حضرت در تمام آن جلسات و مناظره های سنگین و پیچیده بر تمام دانشمندان عصر خویش غلبه می کردند.

وی ادامه داد: در تمام مناظره ها، دانشمندان در برابر استدلال های قوی و محکم حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام  سر تعظیم فرود می آورند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ، اجرای سرود، انجام مسابقه ، مولودیه خوانی و تقدیم جوایز از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

ارسال نظرات