خبرهای داغ:

اختصاص 45میلیارد ریال برای آبرسانی دائمی به عشایر کرمانشاه

مدیرکل امورعشایری استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار برای آبرسانی دائمی به منطقه پرجمعیت عشایر استان خبرداد.
کد خبر: ۹۱۵۶۲۲۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱

بهزاد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  بسیج از کرمانشاه، با اشاره به جمعیت 80 هزار نفری عشایر استان، اظهار داشت: عشایر استان در قالب 14 هزار و 109 خانوار شامل 14 ایل هستند که یک‌میلیون و 500 هزار واحد دامی معادل 30 درصد از کل دام استان را در اختیار دارند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه در خصوص مطالبه مهم عشایر با موضوع آبرسانی، گفت: کمبودی در تأمین علوفه و آذوقه‌ در بین عشایر وجود ندارد و در خصوص تامین آب عشایر نیز مبلغ 45 میلیارد ریال برای تامین آب شرب ثابت خانوار و دام از محل اعتبارات ملی به استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای احداث مخازن ذخیره آب، رفع مشکل تأمین آب شرب به منظور بهسازی چشمه، حفر و تجهیز چاه‌ها، تجهیز ایجاد خط انتقال آب و... به استان اختصاص یافته است.

محمدی اجرای این طرح‌ها را در 9 منطقه پرجمعیت و در واقع اتراقگاه‌ها عنوان و بیان کرد: حدود 700 خانوار عشایری با اجرای این طرح از آب سالم و ثابت بهره‌مند می‌شوند.

وی به موفقیت چشمگیر این اداره‌کل در جذب تسهیلات در بحث سامانه کارا یا اشتغالزایی اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون این اعتبارات در استان تمام شده است.

 

ارسال نظرات