در جلسه شورای مشورتی بانوان استان مرکزی مطرح شد؛

افزایش مشارکت بانوان در انتخابات امنیت ملی را افزایش می دهد/رتبه 173 ایران در مشارکت سیاسی بانوان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: بانوان توانمند در عرصه های مختلف جامعه حضور پیدا کنند و نمونه آن در سال جاری انتخابات است و باید با حضور در کاندیدا شدن برای بهبود امور تلاش کنند.
کد خبر: ۹۱۵۶۲۲۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در جلسه شورای مشورتی بانوان استان مرکزی با اشاره به اینکه عملگرایی باید مورد توجه همه کارها و اقدامات ما باشد گفت: متأسفانه در حوزه تئوریسین خوب عمل می کنیم ولی در میدان عمل ضعیف هستیم.

وی ظرفیت عظیم بانوان در جامعه را ارزشمند دانست و افزود: وجود بیش از 60 درصد از دانشجویان دختر در کشور و پیشرو بودن آنها  در ورزش و سایر موقعیت های اجتماعی دستاوردهای مهمی است و علیرغم اینکه محدودیت هایی در حوزه سیاسی،فرهنگی و اجتماعی داشته اند این محدودیت نتوانسته حضور آنها را کمرنگ کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ایده آل نبودن مشارکت سیاسی زنان را نبود تحرک و اراده خود بانوان خواند و گفت: باید الگوی همه بانوان جامعه حضرت فاطمه زهرا(س) باشد و اگر این بانوی گرامی را به عنوان الگوی خود می دانیم باید آن را در حد عملیاتی در همه ابعاد زندگی پیاده کنیم.

وی معرفی کردن الگوی واقعی بانوان حضرت فاطمه زهرا(س) را برای جوانان ضرورتی مهم دانست و افزود: باید سیره و منش این بانوی بزرگ اسلام در جامعه تبیین شود و نسل جوان از کرامات ایشان بهره مند شوند.

اکرمی با اشاره به اینکه دولت خواهان افزایش مشارکت بانوان در انتخابات است گفت: استفاده از ظرفیت های بانوان در دستور کار استانداری قرار گرفته و نمونه آن استفاده شدن بانوان در ستاد انتخابات نمونه آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در پایان با بیان اینکه افزایش مشارکت بانوان در انتخابات امنیت ملی را افزایش می دهد افزود: بانوان توانمند در عرصه های مختلف جامعه حضور پیدا کنند و نمونه آن در سال جاری انتخابات است و باید با حضور در کاندیدا شدن برای بهبود امور تلاش کنند.

 زهرا فرجی مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه به دلیل برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری باید نقش بانوان در مشارکت بیشتر در انتخابات باید بررسی شود و راه کارهای آن به طور دقیق ارائه شودگفت: در بین ۲۸۹ کشور در سطح دنیا در حوزه مشارکت سیاسی بانوان ایران در رتبه ۱۷۳ است.

 وی با بیان اینکه در استان مرکزی درصد رشد داوطلبین زن در شوراها ۳۳ درصد است افزود: همچنین درصد مشارکت کنندگان زن در انتخابات دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ۴۸ درصد،ترکیب جنسی اعضای شورای اسلامی روستاها در زنان ۳ درصد و مردان ۹۷ درصد و ترکیب جنسی اعضای شورای اسلامی شهری در زنان ۸ درصد و مردان ۹۲ درصد می باشد که میزان رشد داوطلبی زنان در انتخابات مجلس دهم ۴ برابر حدود ۴۰ نفر است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به عوامل بازدارنده مشارکت سیاسی بانوان تصریح کرد: می توان به فقر فرهنگی،عدم انتقال تجارب بین نسلی در بین زنان،ناامنی سیاسی،بی اعتمادی بانوان به توانمندی های خود و همجنسان،منفعل بودن نخبگان بانو در حوزه سیاسی و عدم جامعه پذیری سیاسی اشاره کرد.

فرجی در خصوص راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی بانوان خاطر نشان کرد: می توان به عواملی چون؛ حضور آگاهان زنان در نهادهای مدیریتی،آموزش جامعه پذیری سیاسی دختران،تغییر فرهنگ با ارائه فرهنگ شایسته از بانوان توانمند و تاثیر گذار،متصل شدن بدنه مدنی جامعه به بدنه سیاسی و دور شدن هرچه بیشتر از شعار زدگی که منجر به یاس عمومی میشود،افزایش حضور بانوان در روند اداری و اجرائی انتخابات ،ایجاد سهمیه برای بانوان در کرسی های مجلس و نمایندگی شوراها و قرار گرفتن زنان در لیست های انتخاباتی اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار