رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اجرایی شدن گام دوم انقلاب را در گرو تقویت هویت زن مسلمان دانست.
کد خبر: ۹۱۵۶۲۴۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در همایش جایگاه و نقش زن و خانواده در بیانیه گام دوم انقلاب که در حسینیه ثارالله قائمشهر برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب، گام تمدن سازی است ، اظهار کرد: برای اینکه در مسیر تمدن سازی که مسیر ظهور است قرار بگیریم می بایست گام اول انقلاب و آنچه در آن اتفاق افتاده را بازخوانی کنیم.

اجرای گام دوم انقلاب در گرو تقویت هویت زن مسلمان است

وی با بیان این مطلب که در اجرای گام دوم انقلاب و در فرایند تمدن سازی نیاز به تقویت هویت زن مسلمان است،گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر شما هویت زن مسلمان را احیا کنید بیشترین خدمت را به انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی کردید.

اصلانی بصیرت پیش آگاهانه را اصل مهم در تمدن سازی دانست و خاطر نشان کرد:درتمدن سازی باید قدرت پیش بینی و تحلیل داشت چرا که جامعه متقی و مطلع جامعه ای است که می توان آن به دنیا معرفی کرده تا در همه زمینه ها از آن پیروی کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشوردر ادامه سخنان خود با بیان این مطلب  که با نگاهی به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی میتوان به همه ابعاد یک زن مسلمان پی برد، افزود:رژیم منحوس پهلوی در صدد بود تا زن را مثل زن غربی بی هویت کند اما در انقلاب اسلامی زن مسلمان ظهور و بروز پیدا کرد.

اصلانی ضمن یادآوری این نکته  که در دوران طاغوت دختران مسلمان را بعنوان دختران شایسته نیمه عریان می کردند تا به آنها جایزه دهند، اذعان کرد:یک زن و آن هم مسلمان ،شجاع ،خانواده دار، دارای جایگاه مادری و دارای عزت و کرامت همه این موارد مولفه هایی بود که در دوران منحوس طاغوت در حال از دست رفتن بود.

امام(ره) احیاگر هویت زن مسلمان در قرن معاصر بود

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با تصریح بر این مطلب که امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان در قرن معاصر بود، اضافه کرد:با احیای هویت زن مسلمان،فرزندان رشیدی تربیت شدند و برای دفاع از حریم انقلاب اسلامی و مرزهای کشور به جبهه ها رفتند.

اصلانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت بازخوانی برکات انقلاب اسلامی برای زنان کشور، گفت:امروز ما افتخار داریم زنان تحصیل کرده و مادرانی که فرزندان اندیشمند تربیت کردند نسبت به دوران رژیم منحوس پهلوی که حتی زنان نویسنده از به چند نفر نمی رسد، بالغ بر12 هزار زن نویسنده تراز ملی و بین المللی است.

وی با اعلام این که فقط 38 هزار مربی زن در رشته های مختلف ورزشی در تراز بین المللی در کشور فعالیت می کنند، ادامه داد:ما الگویی به نام الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی را به دنیا معرفی کردیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور زن مسلمان را یک زن فعال اجتماعی، موثر و دغدغه مند نسبت به جهان اسلام معرفی و خاطر نشان کرد: زن مسلمان دردوران دفاع مقدس مردان مقاومی تربیت کرد که در جبهه جنگ، دشمن را به زانو در آوردند

امنیت امروز ایران مرهون ایستادگی زنان در دوران دفاع مقدس است

اصلانی امنیت امروز ایران را مرهون ایستادگی زنان در دوران دفاع مقدس دانست و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که زن میتواند عفیف،دارای خانواده و در عین حال در متن و مرکز باشد،گفت:یک زن مسلمان یک زن گوشه نشین نیست ومی تواند فرزندانی تربیت کرده که دنیا را متحول می کند.

وی در ادامه سخنان خود به تاکید براینکه زن مسلمان باید به عزت و کرامت خود ببالد اضافه کرد: اگر اتفاقات یک قرن و نیم اخیر در کشورهای غربی را مرور می کنیم مشاهده خواهیم کرد که زن غربی بعنوان یک کالا در جامعه معرفی شده و جایگاه مادری و آرامش بخشی خود را از دست داده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به سخنان یکی از محققان غربی که گفت ما زنان غربی سالیانه میلیون ها قرص ضد افسردگی مصرف میکنیم و به شما زنان مسلمان غبطه میخوریم، ادامه داد:زن غربی یک زن بی هویتی است که در جامعه رها شده و خانواده و تکیه گاهی ندارد.

زن غربی، زنی بی هویت و سرخورده

وی با تصریح براینکه زن غربی آن زنی نیست که در هالیوود با عنوان یک زن فعال و با نشاط نشان میدهند، و اخیرا کشورهای شرقی مثل ژاپن و چین هم به سرنوشت غرب دچار شدند اظهار کرد: زن غربی زن سرخورده است چرا که برای تبلیغ غذای حیوانات از آن استفاده می کنند.

اصلانی در بخش دیگری از خود خانواده را مستحکم ترین جایگاه در کشور دانست و افزود:آرامش خانواده یکی از مولفه های انقلاب اسلامی مبتنی برآیات و روایت الهی است که باید آن را حفظ کنیم.

وی داشتن فرزندان صالح را مهم ترین داشته های انقلاب خواند و بیان کرد:در انگلیس برای بچه ها مادر بزرگ و پدربزرگ اجاره می کنند یا برخی سالخوردگان نوه کرایه ای می گیرند،چرا که به علت تضعیف جایگاه زن و خانواده دیدن مادر بزرگ و نوه یک افسانه است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر حفظ فرزند آوری گفت:جوان ها باید برای ثبات زندگی اشان برنامه ریزی کنند.

آرامش جامعه در گرو حفظ عفاف و حجاب

اصلانی اجرای سبک زندگی ایرانی اسلامی که پایه اش تحکیم بنیان خانواده است را در گرو برنامه ریزی برای یادگیری مهارت های زندگی دانست و خاطر نشان کرد:زندگی مومنانه و عفیفانه تجلی در زنان باغیرت و با حیا دارد.چرا که هرچه قدر عفت در جامعه آسیب ببیند و بدحجابی و بی حجابی جای سبک زندگی را بگیرد به همان اندازه آرامش جامعه ازدست می رود.
وی در همین رابطه گفت: وقتی آرامش جامعه از بین رفت فعالیتهای اجتماعی وپیشرفت تحصیلی هم درآن افت پیدا می کند.

اصلانی با تصریح براینکه دشمن با راه اندازی اندیشکده های فراوان در صدد از بین بردن حجاب و عفاف و غیرت در جامعه است، گفت: با تشکیل هیئت های اندیشه ورز باید برای حجاب و عفاف تلاش کنیم.

نقش اصلی تعلیم و تربیت در سبک زندگی ایرانی اسلامی

به گفته رئیس بسیج جامعه زنان موضوع مهمی که در سبک زندگی ایرانی اسلامی به آن اشاره شده ،مساله تعلیم و تربیت است.

وی افزود: اگر زنان جامعه تعلیم و تریبت را کنار بگذارند زحمات انبیاء به هدر می رود چرا که رسالت انبیاء در راستای تعلیم و تربیت است و زن هم در این امتداد وظیفه تربیت نسل ها را تا زمان ظهور امام زمان(اروحناه له فداه) بعهده دارد .

اصلانی با تاکید براینکه زنان امروز باید سواد رسانه ای بالا داشته باشند تا بتوانند در فضای بی حد و حصر مجازی از فرزندان خود محافظت کنند، گفت:پیام هایی که فضای مجازی منتقل میشود را باید نظارت کرد که این پیام ها چقدر صحیح است.

وی ضمن بیانات رهبر معظم انقلاب که گفتند اگر من رهبر نبودم مسئولیت فضای مجازی را بعهده میگرفتم چرا که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و با اشاره به سخنان دیگر معظم له که فضای مجازی را قتلگاه جوانان معرفی می کنند،از جوانان خواست تا از مسئولین بخواهند که شبکه های حیازدایی را از دسترس خارج کرده و فضای های سرگرمی مفید ، علمی ، اجتماعی و فرهنگی در دسترس قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها