مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر داد:
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : به مناسبت هفته بهزیستی 36 طرح خود اشتغالی با اشتغال زایی 52 نفر از جامعه هدف سازمان در زمینه های تراشکاری ، زنبورداری ، سوپرمارکت ، دامداری ، وتولیدی پوشاک ، آلومینیوم کاری ، روکشی مبلمان ، شیشه بری ، تولیدی کیک و کلوچه افتتاح می گردد .
کد خبر: ۹۱۵۶۲۹۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمد محمدی افزود : 19 طرح خود اشتغالی  با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 300 میلیون ریال  در شهرستان زنجان، 5 طرح در شهرستان خدابنده و 2 طرح نیز در شهرستانهای ابهر ، خرمدره ، خدابنده ، طارم ، ایجرود ، سلطانیه و ماهنشان افتتاح می گردد .

 

وی تصریح نمود : تسهیلات پرداخت شده به طرحهای خود اشتغالی از مانده اعتبار سال 97 ( بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 97 ) می باشد که سقف پرداخت تسهیلات برای هرکدام از معلولین و مددجویان 200 میلیون ریال است که این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 5 سال می باشد .

 

وی یادآور شد: در سال 97 به 584 نفر از جامعه هدف  فرصت شغلی ایجاد شد که از این تعداد 386 نفر از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده و 198 نفر نیز از طریق سایر منابع از جمله تسهیلات قرض الحسنه بلاعوض ، گروههای همیار مراکز غیردولتی ، بوده است .

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : تسهیلات قرض الحسنه سال 98 در حال حاضر به بانکهای عامل ابلاغ نگردیده است وسقف پرداخت تسهیلات در سال 98 با توجه به افزایش تورم به 50 میلیون تومان افزایش یابد و همچنین پیش بینی می شود 6000 نفر از این طریق بتوانند به باز توانی برسند . 

 

وی با اشاره به نقش آموزش در ارتقا دانش وبهبود کسب و کار جامعه هدف بهزیستی خاطر نشان کرد : طبق تفاهم نامه با فنی و حرفه ای و آموزش مهارتهای حرفه ای رایگان ، شناسایی معلولان و مددجویان جویای شغل انجام می پذیرد.

ارسال نظرات