در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه عنوان شد:
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از جمع‌آوری 963 میلیون تومان زکات در شهرستان سلطانیه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۶۴۳۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛هدایت صفری با اشاره به اینکه توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با فعالیت مناسب در حوزه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در استان زنجان زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه هدف کمیته امداد را از ظرفیت این فریضه الهی فراهم کنیم .

 

صفری ادامه داد: به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و رفع دغدغه ایشان در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی، احیاء و جمع‌آوری زکات اعضای شورای زکات در سطوح استانی و شهرستانی بایستی هم‌افزایی لازم را در حوزه گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی واجب دینی زکات داشته و نقش خود را به‌درستی ایفا نمایند.

 

دبیر شورای زکات استان با اشاره به همت والای مردم  در پرداخت زکات وظرفیت بالای استان زنجان افزود: پرداخت زکات در جامعه باید تبدیل به یک فرهنگ شود  وهمه مسئولان ودستگاهها وظیفه دارند نقش خود را  در ارتقاء ونهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات  در جامعه به خوبی ایفا کنند.

 

وی همچنین تبلیغات محیطی در زمینه پرداخت زکات، استفاده از ظرفیت صداوسیما وجهاد کشاورزی وبرگزاری همایش های شهرستانی  را در خصوص جاری شدن فرهنگ زکات در جامعه موثر دانست.

 

 صفری زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان سلطانیه در سال گذشته را 963 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 963میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در شهرستان سلطانیه جمع آوری وبین نیازمندان این شهرستان هزینه شده است که 100درصد برنامه های پیش بینی شده محقق شد.

 

وی به هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده هم اشاره کرد و گفت: زکات جمع‌آوری شده در تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، کمک‌هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج وخانواده های نیازمندوپروژه های عمرانی عام المنفعه  همین شهرستان هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه یکی از شاخص‌های مهم اثرگذار در توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت را مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: با گفتمان سازی همگانی در حوزه کمک به نیازمندان در استان زنجان و مشارکت مطلوب خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد، این استان رتبه‌های برتر را در بخش‌های مختلف در بین سایر استان‌ها کسب کرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نسب  امام‌جمعه سلطانیه ورئیس شورای زکات شهرستان نیز با اشاره به جایگاه زکات و رسیدگی به نیازمندان اظهار کرد: دستگیری از فقرا  ورسیدگی به آنان از نشانه های پیروان اهل بیت(علیهم السلام) است ووظیفه اصلی شورای زکات  تبلیغ وترویج فریضه مهم زکات است وهمه اعضا باید مروج ومبلغ  زکات باشند.

 

رئیس شورای زکات شهرستان با بیان اینکه  پیامبراکرم (ص) می فرماید: از فقر بخدا پناه می برم بی توجهی به نیازمندان جامعه موجب افزایش آسیب های اجتماعی می شود .

 

وی با قدر دانی از کمیته امداد  واعضای شورای زکات گفت: برای سال 98 یک میلیاردو 304میلیون تومان هدف گذاری زکات شهرستان پیش بینی شده است که امیدواریم با تلاش وتعامل وهمت  همه اعضا واستفاده از ظرفیت سپاه ،بسیج حلقه های صالحین  وتشکل های بانوان همچون سال گذشته 100درصد این هدفگذاری محقق شود.

ارسال نظرات