یک فعال فرهنگی گفت: مقابله تفکر فاسد سبک زندگی غربی جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می طلبد که باید همه پای کار بیایند و به خصوص جوانان نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۹۱۵۶۵۶۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

مصطفی یاری بسیجی نخبه استان مرکزی و فعال فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم در همه ابعاد باید در جامعه عملیاتی شود گفت: منشوری که حضرت آقا با بیانیه گام دوم ترسیم کردند در واقع نشان دادند که انقلاب اسلامی وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است.

وی افزود: در گام دوم انقلاب باید در چارچوب نظریه‌ی نظام انقلابی و با تلاش و مجاهدت جوانان ایرانی به‌سوی تحقق آرمان ساخت تمدن نوین اسلامی و حرکت به سمت ظهور حضرت حجت(عج) برداریم.

یاری پرداختن به سبک زندگی را در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مطالبات امام خامنه ای در آینده نظام اسلامی خواند و گفت: آسیب شناسی های سبک زندگی غربی از نکاتی است که رهبری به آن اشاره کردند و این نشان دهنده این است مقابله جهادی با تفکر زندگی غربی باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

بسیجی نخبه استان مرکزی با تأکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی از اراکان مهم تداوم انقلاب اسلامی است افزود: ترویج اخلاق اسلامی و ارزش های دینی در جامعه با محوریت جوانان تقویت شود چراکه پیشران حرکت جامعه اسلامی در گام دوم به تعبیر مقام معظم رهبری جوانان هستند.

این فعال فرهنگی تغییر سبک زندگی را نه تنها تغییر نفس عمل و رفتار خواند بلکه کیفیت، شیوه و چگونگی رفتارها هم در این موضوع لازم است گفت: در واقع در سبک زندگی منظور چگونگی آن دسته از رفتارهای فردی و اجتماعی مورد نظر است که برای انسان به یک عادت یا حالت پایا تبدیل شده باشند و از نوعی تداوم برخوردار باشند که نیازمند تغییرات اساسی هستند.

وی با بیان اینکه تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در جمهوری اسلامی زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ایران زده بیان داشت: مقابله با این تفکر فاسد غربی جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می طلبد که باید همه پای کار بیایند و به خصوص جوانان نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات