بسیجی نخبه استان مرکزی تأکید کرد:

دانشگاه ها و رسانه ها در خدمت حجاب اسلامی نیستند/ مطالبات رهبری از دانشگاه ها روی زمین مانده اند

یک فعال فرهنگی گفت: مهمترین عوامل گرایش به پوشش نامناسب در جامعه می توان به عوامل فرهنگی یا همان رسانه ای امروز،عوامل ساختاری از جمله سیستم آموزش عالی کشور و عوامل سیاسی اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۵۶۵۷۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

فاطمه رستگار بسیجی نخبه استان مرکزی و فعال فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اشاره به عوامل گرایش عده ای به پوشش های نامناسب در جامعه گفت: عوامل متعددی در علل گرایش به بدحجابی در کشور مطرح است ولی از مهمترین آنها می توان به عوامل فرهنگی یا همان رسانه ای امروز،عوامل ساختاری از جمله سیستم آموزش عالی کشور و عوامل سیاسی که این سه دلیل امروز بسیار مهم هستند و باید ابعاد آنها به طور جداگانه بررسی شود.

این فعال فرهنگی در خصوص عامل فرهنگی و رسانه ای گرایش به بدحجابی در جامعه بیان داشت: متأسفانه اگر ما در گذشته عوامل تأثیرگذاری نداشیم که در این موضوع نقش موثری ایجاد کنند ولی امروز عوامل نوظهوری همچون فضای مجازی یا حتی تلویزیون شکل گرفته اند که بعضا کنترل خاصی بر روی آنها نمیتوان داشت.

نخبه بسیجی استان مرکزی ابزارهای موجود در فضای مجازی را در راستای فاصله گرفتن از الگوی مطلوب حجاب دانست و افزود: با یک رصد کوتاه در رسانه ها متوجه خواهیم شد که فضای حاکم بر رسانه فضای حجاب نیست و برخی اوقات این فضا علیه حجاب استفاده می شود.

رستگار در خصوص عوامل ساختاری گرایش به بدحجابی تصریح کرد: امروز متأسفانه دانشگاه و حتی مدارس ما در خدمت حجاب نیستند چراکه به طور مثال وقتی دانشجویی در شهر دیگر مهاجرت می کند کاملا تحت تأثیر محیط قرار گرفته و بنیه فرهنگی و حتی قومیتی خود را فراموش می کند و یا متأسفانه روسای دانشگاه ها در خصوص نوع پوشش در دانشگاه ها مقاومت می کنند و این مطلوب نیست.

وی اسلامی شدن دانشگاه ها را مطالبه ی جدی مقام معظم رهبری دانست و افزود: متأسفانه تمام مطالبات و دغدغه هایی که معظم له از سیستم دانشگاهی از جمله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی،مناظرات دانشجویی و اساتید،اسلامی شدن دانشگاه ها،تحول در علوم انسانی،تولید علم و سایر روی زمین مانده است و باید افسوس خورد که نتوانسته ایم انتظارات ایشان را برآورده سازیم.

این فعال فرهنگی با انتقاد از کسانی که موضوع حجاب و عفاف را سیاسی جلوه می دهند گفت: متأسفانه در مقطع دولت اصلاحات الگوی مقدس چادر توسط عده ای غافل سیاسی جلوه داده شد و از آن زمان به بعد هر زمان نظریه مقابل چادر در کشور پیروزی به دست می آورد در کنار آن هم به چادر و سایر ارزش های دیگر حمله میشد و گفتمان غالب بر تضعیف آن می پرداخت.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات