خبرهای داغ:
مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه مجوز‌های لازم برای ساخت ۵ واحد مسکونی در شهرک علی‌چعب از توابع الهایی استان خوزستان اخذ شده، از امروز شروع به پی‌سازی این ساختمان‌ها خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۵۶۶۱۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴

امیر کمیلی‌راد، مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری بسیج در خصوص آخرین وضعیت سیل گفت: دانشجویان جهادگر از ابتدای وقوع سیل در استان خوزستان در کنار مردم بودند و همچنان مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان استان هستند.

کمیلی‌راد افزود: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان در جریان سیل از هیچ کمکی به مردم دریغ نکردند و در زمینه‌های ساخت سیل بند، بسته بندی و توزیع مواد غذایی و مایحتاج سیل‌زدگان فعالیت داشتند و هنوز هم در حال فعالیت در این حوزه هستند.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان ادامه داد: گروهی از جهادگران بسیج دانشجویی استان خوزستان اکنون مشغول توزیع بسته‌های غذایی بین سیل‌زدگان هستند.

وی اظهار کرد: علاوه بر اینکه جهادگران خوزستانی در زمینه امدادرسانی و خدمت رسانی به سیل زدگان فعالیت دارند، اکنون شروع به بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی تخریب شده استان کرده‌ایم؛ چرا که آمار تخریبی‌ها بالا بوده است.

کمیلی راد بیان کرد: طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم، در شهرک علی چعب از توابع الهایی خوزستان قرار است قرارگاه جهادی برپا کنیم تا در زمینه بازسازی واحد‌های مسکونی تخریب شده فعالیت داشته باشد و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، ساخت و ساز ۵ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش این منطقه که در جریان سیل آسیب دیده اند، را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مجوز‌های لازم برای ساخت این ۵ واحد مسکونی اخذ شده اند و تاییدیه فنی بنیاد مسکن خوزستان را دریافت کرده ایم، از امروز شروع به پی سازی این ساختمان‌ها خواهیم کرد و بنا داریم ساخت و ساز این واحد‌های مسکونی را ظرف حدود ۲۵ روز انجام دهیم.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحد‌های مسکونی از ظرفیت نیرو‌های جهادی استفاده خواهیم کرد و گروه‌های جهادی را در قرارگاه مذکور ساماندهی می‌کنیم.

وی گفت: البته در شهرک علی چعب اقدام به انجام نازک کاری‌های مسجدی که مدت‌هاست نیمه کاره مانده خواهیم کرد و قصد داریم مشکلات فاضلاب این منطقه را نیز مرتفع کنیم.

کمیلی راد با اشاره به آخرین وضعیت سیل‌زدگان خوزستانی تصریح کرد: خوشبختانه اکثریت سیل زدگان استان به منازل خود بازگشته اند و فقط برخی از واحد‌های تخریب شده نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که در این زمینه گروه‌های جهادی دانشجویی از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

//پی سازی ۵ واحد مسکونی در علی چعب از امروز / دانشجویان جهادگر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند

وی با بیان اینکه در زمینه نوسازی و بازسازی واحد‌های مسکونی، گروه‌های جهادی استان‌های معین در کنار دانشجویان خوزستانی در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: سیل زدگان خوزستانی که واحد‌های مسکونی آنان تخریب شده و آسیب دیده‌اند، اکنون با مشکل افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی مواجه هستند و در صورتی که دولت برای این افراد تسهیلات ویژه‌ای در نظر گیرد و مصالح را با قیمت ارزان تری در اختیار آنان قرار دهد، از مشکلات مردم سیل زده استان تا حدی کاسته می‌شود و مردم می‌توانند شروع به بازسازی واحد‌های تخریبی کنند. البته تا جایی که بتوانیم پیگیر این موضوع خواهیم بود و امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان یادآور شد: مسئله دیگری که سیل زدگان خوزستانی با آن مواجه هستند، عدم پرداخت تسهیلات بانکی به آنان است که در زمان وقوع سیل، مسئولان وعده پرداخت این تسهیلات را به مردم داده بودند، ولی هنوز این مهم محقق نشده است. البته بازپرداخت این تسهیلات مشکل دیگری است که باعث شده عده زیادی از مردم از اختصاص این وام‌ها انصراف دهند.

وی بیان کرد: ناگفته نماند که قرارگاه جهادی شهیدعلی هاشمی، زیر نظر سازمان بسیج دانشجویی با حدود ۵۰ گروه جهادی در زمینه بازسازی واحد‌های مسکونی تخریب شده استان خوزستان فعالیت خواهد داشت و قرار است گروه‌های جهادی در چهار بازه زمانی مختلف در این عرصه فعالیت داشته باشند

ارسال نظرات
پر بیننده ها