رئیس اداره بهزیستی حاجی آباد با بیان اینکه توجه به معلولان و نیز تکریم و حمایت مادی و معنوی از آنها در جامعه از مهمترین اهداف بهزیستی است، گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر مددجو تحت حمایت اداره بهزیستی بوده که مستمری دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۱۵۶۷۲۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در نشست با رییس و کارکنان بهزیستی ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: خدمت به معلولین و نیازمندان جامعه عبادت ارزشمندی است و بهزیستی نهاد حمایتی است که خدمت رسانی در آن ارزش معنوی دارد.

جهانگیری افزود: گزارشی که رییس بهزیستی از عملکرد این مجموعه داد نشان از این است که فعالیتهای خوبی در این مجموعه در حال انجام است اما آنچه مورد تاکید است ، توجه به بحث آموزش جامعه هدف بهزیستی است چرا که اگر هر جامعه ای آموزش ببیند موفق خواهد بود حتی معلولان جسمی و ذهنی.

فرماندار حاجی آباد بر ضرورت توجه به معلولان و جامعه هدف بهزیستی و نیز تکریم و حمایت مادی و معنوی از این افراد تاکید و افزود: در برخورد با افراد نیازمند دقت کافی داشته باشیم و مشکلات آنها را پیگیری کنیم همچنین باید به افراد ناتوان در ساخت مسکن و درمان توجه شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصادی و تحریم ها عنوان کرد: در این شرایط معتقدیم که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و کار و تلاش این چالش ها را پشت سر خواهیم گذاشت، در زمان جنگ تحمیلی مشکلات زیادی داشتیم و با کمترین امکانات پیروز شدیم و امروز در حوزه دفاعی مشکلی نداریم و در حوزه اقتصادی هم مطمنا چالش ها را پشت سر خواهیم گذاشت

جهانگیری خاطرنشان کرد: موفقیت در هر حوزه ای با حمایت مردم اتفاق خواهد افتاد و اگر براساس چارچوب وظایف شغلی خود گام برداریم و خدمت کنیم مردم قدرشناس خواهند بود

نماینده عالی دولت تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید در مجموعه بهزیستی مورد توجه جدی قرار گیرد نیل به سمت خودکفایی مددجویان است ، باید به سمتی برویم که مردم روی پای خود بایستند .

وی در پایان با اشاره به معضلات اجتماعی یادآور شد: معضلات اجتماعی زنگ خطری است که هم مجموعه بهزیستی و هم دستگا ههای فرهنگی باید پای کار باشند و مردم را از نتایج معضلات اجتماعی آگاه سازند.

وجود ۱۷۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در حاجی آباد
قادر امیری توسلی، رئیس اداره بهزیستی حاجی آباد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه توجه به معلولان و نیز تکریم و حمایت مادی و معنوی از آنها در جامعه از مهمترین اهداف بهزیستی است، گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر مددجو تحت حمایت اداره بهزیستی بوده که مستمری دریافت می کنند.

رئیس اداره بهزیستی حاجی آبادبا بیان اینکه خودکفایی و اشتغال مددجویان یکی از مهمترین برنامه های این اداره می باشد، عنوان کرد: در سال گذشته ۵۳۰ میلیون تومان وام در حوزه اشتغال به مددجویان پرداخت شده است.

توسلی از ساخت تعداد ۲۷ واحد مسکونی برای مددجویان خبر داد و تصریح کرد: با تفاهم نامه ای که با بنیاد مسکن و سپاه منعقد شده تعداد ۲۷ واحد مسکونی مددجویی ساخته خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعداد ۵۸۰ نفر در حوزه اجتماعی از بهزیستی مستمری دریافت می کنند .

رئیس اداره بهزیستی حاجی آباد عنوان کرد: تعداد ۲۷ مهدکودک در روستاهای شهرستان با تعداد ۶۳۱ نفر فعال هستند که برای ۱۹۲ کودک کمک هزینه شهریه پرداخت می شود.

ارسال نظرات