خبرهای داغ:
رییس شورای نگهبان استان:

رای مردم امانتی در دست ماست

نشست خبری حمیدرضا بهمنی نژاد؛ رییس شورای نگهبان استان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۷۳۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛ حمیدرضا بهمنی نژاد؛ رییس شورای نگهبان استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: انتظار بنده به عنوان متولی نظارت بر قانون این است که همه دستگاه ها باید با هرگونه تخلفی که مشاهده می کنند برخورد کنند.

وی با اشاره به برخی اقدامات نادرست کاندیدا های انتخابای در جریان برگزاری انتخابات گفت: امام خامنه ای می فرمایند "اگر دیدید کسی به نیت رای آوردن می خواهد کار های خلاف اخلاق انجام دهد نماینده خوبی برای مردم نخواهد بود" لذا شایسته یک نماینده در نظام جمهوری اسلامی این نیست که بخواهد به هر قیمتی خود را به عنوان نماینده مردم جا بزند.

بهمنی نژاد افزود:هیچ تردیدی در برخورد با مجرمان و متخلفات انتخاباتی نداریم و به کسانی که به روش های خلاف قانون عادت کرده اند که توصیه می کنیم که دست از اینگونه کار ها بردارند چون برخورد ما در صورت آگاهی از تخلفات قاطع خواهد بود.

رییس شورای نگهبان استان خاطر نشان کرد: در خصوص تخلفات پیشین صورت گرفته باید بگویم پرونده هایی را در مراجع قضایی تشکیل دادیم که در دست رسیدگی و دادرسی است.

وی ضمن اشاره به تاثیرات فضای مجازی بر شرایط کشور تصریح کرد: یکی از مولفه های اثرگذاری بر شرایط بیرونی در حوزه فرهنگی فضای مجازی است و طبیعتا این اثرگذاری در انتخابات گذشته بوده و پیش بینی می کنیم تلاش شود در انتخابات آینده هم تلاش دشمن اثر گذاری صورت گیرد و در سطح کشور و سطح استان لازم است تمهیدات لازم برای نظارت و کنترل بر فضای مجازی صورت گیرد.

بهمنی نژاد در ادامه گفت:فضای مجازی بستر تبلیغات زود هنگام انتخاباتی را فراهم کرده اما معتقدیم فضای مجازی در عین اینکه می تواند برای ما تهدید باشد امکان اینکه فرصت هم باشد را دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: انتخابات در کشور یک مسئله حاکمیتی است و نمی توان آن را با جهت گیری های سیاسی دنبال کرد و ما امیدواریم با هماهنگی لازم با سایر دستگاه ها بتوانیم یک انتخابات سالم و پرشور را در استان داشته باشیم چون اصل حائز اهمیت ما بی طرفی همه مسئولین است و مقامات باید بدانند که رای مردم امانتی در دستان ماست.


وی تاکید کرد: ما به عنوان متولیان امر نظارت بر حسن اجرای انتخابات امیدواریم مسئولین از حاشیه سازی فضای جامعه خودداری کنند و گرایش های سیاسی را در کار دخیل نکنند و فارغ از نگاه سیاسی مجری اجرای قانون باشند.

بهمنی نژاد ضمن اشاره به برخی ایرادات موجود در ساختار برگزاری انتخابات گفت: شاید ایرادات و اشکالاتی در ساختار برگزاری انتخابات باشد اما باید این را در نظر گرفت که ما مجری قانون فعلی کشور هستیم و ما وظیفه داریم ساز و کار قانونی حال حاضر را در نظر بگیریم و اصلاح این قانون برعهده مجلس شورای اسلامی است.

رییس شورای نگهبان در پایان ضمن درخواست از اصحاب رسانه مبنی بر کمک به شورای نگهبان اظهار کرد: از اصحاب رسانه می خواهم اگر هر مورد تخلفی که در فضای مجازی دیدند به یاری ما بیایند و به ما در برخورد با تخلفات کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها