نشست معرفت افزایی با عنوان " نشانه‌های افول آمریکا " به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۳۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست معرفت افزایی با عنوان " نشانه‌های افول آمریکا" با حضور دکتر فؤاد ایزدی دبیر کل مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌های جهان، دکتر سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه، دکتر حسین نصیرزاده رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه و جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

دکتر هاشمی در این جلسه با بیان اینکه نشست تخصصی نشانه‌های افول آمریکا اولین نشست از سلسله جلسات تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این نشست‌ها با هدف معرفت افزایی توسط بسیج اساتید در دانشگاه برگزار می‌شود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم اهمیت برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی در واحدهای دانشگاه، گفت: اساتید دانشگاه باید بتوانند با استدلال علمی و منطقی واقعیت‌ها و مسائل را در کلاس‌های درس تبیین کنند از این رو برگزاری این کرسی‌ها میتواند حائز اهمیت باشد.

دکتر فؤاد ایزدی دبیر کل مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در ادامه با اشاره به تاسیس مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، گفت: این مجمع توسط بسیج اساتید کشور و جمعی از نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها تاسیس شده و کار اصلی این مجع، ایجاد شبکه‌ای بین المللی از اساتید مسلمان و غیر مسلمان همفکر برای هم افزایی علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی است.

دبیرکل مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، با بیان اینکه قدرت منطقه‌ای ایران برای بسیاری از استادان دانشگاهی در تمامی نقاط دنیا و کشورهای اسلامی جذاب است، گفت: ایران تنها کشوری است که دارای قدرت است ولی با سیاست‌های آمریکا همسو نیست و در برابر آمریکا ایستاده است. از این رو مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها نیز می تواند مورد توجه این اساتید قرار گیرد و بین اساتید داخلی و خارجی تعامل برقرار کند.

وی در ادامه به ارائه گزارش مفصلی در خصوص نشانه‌های افول آمریکا با توجه به اسناد بین المللی پرداخت و گفت: در خصوص موضوع افول آمریکا اجماع نظر وجود دارد و بسیار جدی و گسترده به آن پرداخته شده است، البته افول به این معنی است که کشور آمریکا به تدریج به یک کشور معمولی تبدیل می شود.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

ارسال نظرات