خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین از افزایش 22 درصدی کشف مواد مخدر با کشف بیش از 800 کیلو مواد مخدر خبر داد
کد خبر: ۹۱۵۶۸۴۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری فرمانده انتظامی استان قزوین با اصحاب رسانه در قرارگاه پلیس راه استان قزوین برگزار شد.

در این نشست سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: رسانه ها، زبان گویای سازمان ها و نهاد ها و عملکرد آن ها بوده و موجب آگاهی مردم خواهد شد و برای توسعه جامعه هدفمند به خبرنگاران پویا نیازمندیم که مشارکت نزدیک با نیروی انتظامی داشته باشند.

وی گفت: این مردم و سازمان ها و نهاد ها هستند که در موضوع امنیت فعالیت می کنند و رسانه ها در همه حال زبان گویای پلیس در ایجاد امنیت اجتماعی و ارقای آن بوده اند. رسانه ها می توانند فعالیت های پلیس را در راستای ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه به خوبی به مردم انعکاس دهند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: وضعیت امنیت استان قزوین وضعیت مطلوبی است و با توجه به فاکتورهای جمعیت و بافت جغرافیای استان، وضعیت مطلوبی در بین استان های دیگر داریم.

سردار حاجیان عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط یک استان مرزی را داریم و در مسیر 11 استان کشور می باشیم، ترانزیت قاچاق مواد مخدر در مسیر شرق به غرب و قاچاق کالا از غرب به شرق کشور از استان قزوین عبور می کند.

این مسوول انتظامی افزود: با توجه به همجواری استان قزوین با پاییتخت و موقعیت خاص ترانزیتی استان، با تلاش های پلیس در تمام حوزه ها، استان قزوین از امنیت بالایی برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به بیانیه مقام مغظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اضافه کرد: ماموریت های خاصی در این راستا داشتیم و اولین شاخصه پلیس، صداقت و ایمان است که قابل ارزیابی با مادیات نیست و در مقابل تهدیدات دشمنان در جامعه، اگر ایمان و ایثارگری پلیس نباشد، نمی توان ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: بحث اقتصاد نکته کلیدی و تعیین کننده است و در بستر امنیت می شود اقتصاد پایدار را ایجاد کرد و بدون امنیت، امکان حیات وجود ندارد و پلیس نقش کلیدی در برخورد با مفاسد اقتصادی دارد.

این مسوول انتظامی اضافه کرد: تلاش غرب و کشورهای سلطه کر برای تغییر سبک زندگی در ایران است و بر همین اساس به دنبال تغییر پوشش ها و سبک مردم می باشند. اما با نگاهی دقیق به این موضوع، می توان دریافت که پشت این قضایا، زیان های جبران ناپذیری به اخلاق، دین و سیاست وارد می شود که جهت مقابله با این امر باید جهادی و هوشمندانه عمل کنیم.

سردار حاجیان با اشاره به کشفیات پلیس استان افزود: در بحث سرقت از منزل کاهش 19 درصدی،کاهش 10 درصدی از اماکن خصوصی، کاهش 71 درصدی کشف سرقت از مغازه را داشته ایم و در مجموع در این حوزه، 16 درصد افزایش وجود دارد.

وی با اشاره به آمار دستگیری های ادامه داد: در بحث دستگیری معتادین، هشتاد و یک درصد افزایش دادشتیم و جهت پاکسازی شهر از معتادان مشکل کمپها وجود دارد که ظرفیت پایینی دارند.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: در بحث خرده فروشان، 14 درصد افزایش دستگیری داشتیم و تا پایان سال این روند ادامه دارد. در بحث قاچاق کالا 3 درصد افزایش کشفیات داشتیم و در بحث کشف مواد مخدر 22 درصد افزایش با کشف بیش از 800 کیلو مواد داشتیم.

این مسوول ادامه داد: در بحث تریاک 26 درصد افزایش، در بحث شیشه که اثرات مخرب زیادی دارد 172 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی گفت: در بحث سارقین منزل بیش از 2 میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و شناسایی شد و شش نفر از سارقین حرفه ایی نیز شناسایی شدند که به صورت باندی عمل می کردند و تا کنون 5 باند منهدم شدند که در استانهای تهران، البرز، اراک، همدان، نیز فعالیت می کردند.

سردار حاجیان عنوان کرد: در حوزه پلیس فتا بیش از 80 درصد از پرونده هایی که به پلیس فتا ارجاع می شود، با موفقیت انجام شده و در همین راستا دو متهم که برداشت غیرمجاز از حساب مردم داشتند و با عناوین ماهواره یاب، مردم را به این درگاه ترغیب می کردند، دستگیر شدند که بیش از یک میلیارد تومان از 410 فقره کارت برداشت کرده اند و تا کنون 100 نفر از هم استانی ها از این دو متهم شکایت کرده اند. مردم باید آگاهانه در فضاهای مجازی فعالیت کنند و به هر سایت و درگاهی اعتماد نکنند.

این مسوول انتظامی افزود: در بحث حوزه پلیس راهور، کاهش 71 درصدی تصادفات فوتی در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه داشتیم.

وی با اشاره به طرح تابستانه پلیس راه بیان کرد: در حوزه پلیس راه طرح تابستانی از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور ماه به مدت 3 ماه ادامه دارد که در این طرح محوریت ما برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز است. در این طرح پنجاه تیم گشت در محورهای مواصلاتی حضور دارند و انتظار ما این است مردم بدانند بیشتر تصادفات به دلیل خواب آلودگی است و رانندگان باید بدانند پلیس با رانندگان متخلف برخورد می کند.

سردار حاجیان ادامه داد: در بحث راه اندازی کنترل نامحسوس رانندگان متخلف، توانستیم ناوگان کنترل نامحسوس را افزایش دهیم که این طرح در تمام محورها اجرا می شود و چهاردستگاه امروز به ناوگان اضافه می شود.

این مسوول انتظامی اضافه کرد: در بحث تصادفات موتورسیکلت،کلاسهای آموزشی همگانی داشتیم با توجه زیاد بودن موتورسیکلت، لزوم اجرای قوانین مربوط به موتورسیکلت امری ضروری است سه سال متوالی در حوزه روستایی رتبه نخست در اجرای قوانین در این حوزه داشتیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها