سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان اردبیل گفت: خیران و کشاورزان اردبیلی تاکنون بیش از ۲۳۵ میلیون تومان در سال‌جاری زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۵۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

اردبیلی‌ها ۲۳۵ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی با اشاره به اینکه پرداخت وجوهات شرعی در جامعه اسلامی موجب رفع فقر و محرومیت می‌شود، گفت: از خیران، روستاییان و کشاورزان خواستاریم تا با پرداخت به موقع زکات و سایر وجوهات شرعی، سفره ایتام و خانوار بی‌بضاعت را رونق ببخشند.

وی با اعلام اینکه خیران اردبیلی تاکنون بیش از ۲۳۵ میلیون تومان در سال‌جاری زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: زکات پرداختی مردم نیکوکار استان اردبیل در سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دشتی با بیان اینکه تنها مرجع رسمی برای دریافت و هزینه‌کرد زکات کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: بر اساس اذن حکومتی و شرعی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد استان اردبیل باید زکات خیران و نیکوکاران را دریافت و به دست اقشار آسیب‌پذیر برساند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از زکات پرداختی اردبیلی‌های نیکوکار صرف امور خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند ساکن در همان روستاهای مؤدی زکات شده است، گفت: زکات «سهم الفقرا» برای رفع مشکلات مسکن، تعمیر و احداث منزل مددجویی، معیشتی، درمانی، ارتقای شاخص‌های بهداشتی، ساخت حمام و سرویس‌های بهداشتی در همان روستاهای مودی زکات هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه از محل زکات پرداختی در سه ماهه نخست سال‌جاری به مشکلات اساسی ۳۳۰۰ نفر از خانوار تحت حمایت رسیدگی شده است، افزود: مشکلات معیشتی، مهم‌ترین نیازهای خانوار تحت حمایت را به خود اختصاص داده است که نیکوکاران با پرداخت زکات می‌توانند کمیته امداد را در یاری‌رسانی هر چه بیشتر به محرومان کمک کنند.

دشتی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی که اقشار آسیب‌پذیر را دچار مشکلاتا بسیار کرده است بیش از پیش نیازمند یاری مردم نیکوکار استان اردبیل هستیم، اعلام کرد: زکات مصارف گوناگونی دارد که یکی از مهم‌ترین آن رفع نیازهای ضروری فقرا و مستضعفان جامعه است چرا که زندگی آن‌ها به سختی می‌گذرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هفت میلیون تومان از زکات پرداختی برای درمان ۳۰ بیمار تحت حمایت هزینه شده است، گفت: پرداخت کمک هزینه‌های درمانی و دارویی به بیماران نیازمند موجب می‌شود تا آنها علاوه بر تحمل درد ورنج بیماری متحمل سایر هزینه‌های زندگی نشوند.

وی با اعلام اینکه ۱۰ نوعروس تحت حمایت نیز با دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه راهی خانه بخت شدند، بیان کرد: از محل زکات پرداختی بیش از شش میلیون تومان در اختیار نوعروسان نیازمند قرار گرفت تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
دشتی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب برکت زندگی می‌شود، افزود: یکی از اهداف مهم در پرداخت زکات ریشه‌کنی فقر است که هر چقدر خیران و نیکوکاران در این زمینه فعالیت کنند، محرومیت از منطقه دورتر خواهد شد.

ارسال نظرات