مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: باید وقف‌های قرآنی در جامعه اسلامی نهادینه شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۶۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت امروز در آیین اختتامیه مرحله استانی چهلمین و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه که در سالن اداره برق برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی از شیرین‌ترین اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی است.

وی تصریح کرد: به فرموده امام علی(ع)، قرآن به معنای سفره الهی بوده و هر کس در محضر قرآن زانو بزند و به کلام‌الله مجید عمل کند هرگز گمراه نشده به شرط اینکه ولایت اهل‌بیت(ع) را نیز قبول داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: امروزه با توجه به اینکه گروه‌های تکفیری و سلفی همچون داعش از اهل‌بیت(ع) دور هستند، در گمراهی به سر برده و با همان قرآن سر مسلمانان را می‌برند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآنی را وظیفه ذاتی خویش می‌داند بیان کرد: بی‌شک هر کس با خضوع و پاکی در محضر قرآن باشد، هدایت می‌شود.

جوانبخت در ادامه با اشاره به وضعیت موقوفات قرآنی کشور و استان افزود: در سطح کشور ۱۹۵ هزار موقوفه و یک میلیون و ۲۵۰ هزار رقبه وجود دارد که کمتر از دو درصد آنها نیات قرآنی هستند و در استان نیز از ۶ هزار و ۶۰۰ موقوفه و ۳۷ هزار رقبه، متاسفانه کمتر از یک درصد آنها نیات قرآنی دارند بنابراین باید نیات واقفان به سمت قرآن و فعالیت‌های قرآنی هدایت شوند.

وی اظهار کرد: درآمد مالی موقوفات استان چهار میلیارد تومان بود اما اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی براساس وظیفه ذاتی خویش، حتی یک ریال نیز در برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم هزینه نکرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از اینکه قرآن در جامعه اسلامی ایران مهجور مانده است، گفت: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای انجام فعالیت‌های قرآنی در کلان کشور مصوب شد اما متاسفانه تنها ۲۷ میلیارد آن تخصیص یافت و امسال نیز ۷۰ درصد بودجه قرآنی کاهش یافته بوده که با اعتراض دستگاه‌های فرهنگی، به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات