همزمان با دهه کرامت مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد کرامت حضرت عباس(ع) با حضور جمعی از دلدادگان آن حضرت در مسجد معجز اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۷۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،همزمان با دهه کرامت مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد کرامت حضرت عباس(ع) با حضور جمعی از دلدادگان آن حضرت در مسجد معجز اردبیل برگزار شد. در این برنامه به پاس صدمین سال کرامت حضرت عباس(ع) در حمایت از حق بی نوایی در برابر ظالم اتفاق افتاده بود برگزار شد. در این برنامه که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج یونس ترابی برگزار شد ایشان با بیان فضیلت و عزت حضرت عباس (ع) از مردم خواستار شد که مثل این یاران امام حسین (ع) برای ولایت وفا دار باشند.

قضیه کرامت حضرت عباس(ع) در محله معجز که این محله به نام این اتفاق نام گذاری شد به شرح زیر است:

به نوشته منابع تاریخی روز هشتم شوال  یکی از ماموران نظمیه حکومت وقت به نام " رحمت الله " با اطلاعی که از وجود اسب در این خانه داشت به درب منزل مراجعه و اسب را طلب می کند. بابا صفری در کتاب " اردبیل در گذرگاه تاریخ " می نویسد: زن خانواده با بیان وضعیت نابسامان مالی خودشان و اینکه اسب تنها وسیله کسب معاش آنان است با سوگند به حضرت عباس (ع) از مامور می خواهد از تصمیم خود منصرف شود.اما رحمت الله با توسل به زور و با بی اعتنایی به این سوگند اسب را از طویله بیرون کشیده و سوار بر آن راه نظمیه را در پیش می گیرد.او که هنوز حدود ۳۰۰ متر از منزل دور نشده بود، ناگهان از اسب به پایین افتاده و در حالیکه چهره اش تیره شده بود، نقش بر زمین می شود.اسب بلافاصله به منزل بر می گردد و عده ای از ساکنان محله که ناظر ماجرا بوده اند به حیرت می افتند و آن را غضب حضرت ابوالفضل العباس (ع) نسبت به مامور حکومت مستبد می دانند.

ارسال نظرات