خبرهای داغ:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمبود منابع مالی برای سازمان فنی و حرفه‌ای، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که در این راستا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید از امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۶۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان، سلیمان پاک‌سرشت عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در حوزه آموزش‌های فـنـی و حـرفـه‌ای کشور با قدردانی از همه فعالان عرصه مهارت‌آموزی در شهرستان دهاقان اظهار داشت: اختصاصی شدن درآمدهای سازمان، درآمدزایی مراکز و برگشت آن به مرکز، واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیردولتی، مدیریت بهینه در ارتقای دوره‌ها، حکمرانی محلی و مدیریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مباحثی است که باید به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: نسل دوم مهارت‌آموزی باید تقاضا محور و نتیجه‌گرا و همراه با مهارت‌های کسب و کار و بر اساس آموزش‌های دوگانه باشد که بخشی در مراکز و بخشی دیگر توسط بنگاه‌های اقتصادی اجرا شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تأکید به تعامل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با بخش غیردولتی و شرکای مهارتی افزود: مدل فعالیت‌های آموزشی باید به صورت ائتلافی باشد، با توجه به مسائل و مشکلات موجود در شهرستان‌های دهاقان و شهرضا، باید نیازسنجی لازم صورت پذیرد و با آینده‌پژوهی، قطب‌های آموزشی مشخص و رشته‌ها اولویت‌بندی شود.

وی با اشاره به تغییر نگرش به آموزش‌های مهارتی و تنظیم طرح‌های جدید اظهار داشت: در سال رونق تولید و بر اساس تأکیدهای مقامات کشوری، توجه به مهارت‌آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کمبود منابع مالی برای سازمان فنی و حرفه‌ای، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که در این راستا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید از امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل  موجود در کارگاه‌ها بهره‌مند شوند و تا حد امکان از امکانات کارگاه‌های مرکز استان نیز برای سایر مراکز استفاده کنند.

پاک‌سرشت در بازدید از کارخانه ساخت و تجهیزات گلخانه شهر گلشن دهاقان با اشاره به ضرورت حرفه‌آموزی بر اساس نیاز منطقه‌ای اظهار داشت: باید جوانان را با مسیر آموزش و مهارت آشنا کنیم ضمن این‌که اجرای آموزش‌های دوگانه برای مؤلفه‌های نیازسنجی شده بر اساس پتانسیل شهرستان دهاقان به ویژه در حوزه آموزش‌های گلخانه‌ای از سوی مرکز فنی حرفه‌ای و آموزش عملی در محل گلخانه‌ها بسیاری از مشکلات این منطقه را حل می‌کند.

نظام آموزش دوگانه برای کارجویان باید مورد توجه قرار گیرد

در ادامه  آرش اخوان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، به بیان اهم برنامه‌ها در خصوص توانمند کردن کارجویان و ارتقاء شاغلان، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در سال رونق تولید، نظام آموزش دوگانه برای کارجویان، تدوین الگوهای جدید با توجه به جوابگو نبودن الگوهای آموزشی قدیم و لزوم تعریف بسته‌های آموزشی منطبق با نیاز جامعه و بازار کار پرداخت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: دهاقان و شهرضا از پتانسیل‌های بسیار زیادی برای موضوع گردشگری و بوم‌گردی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان قطب گردشگری کشور قرار گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها