خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از راه اندازی اولین مددسرای استاندارد در منطقه 20 با هدف افزایش ظرفیت مددسرای موجود و خدمات رسانی بهتر به آسیب دیدگان اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۷۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛فرهاد افشار با بیان این مطلب گفت: در راستای افزایش ظرفیت مددسرای این منطقه و خدمات رسانی بهینه به آسیب دیدگان اجتماعی، اولین مددسرای منطقه ای با لحاظ رعایت زیرساخت ها و استانداردهای تعریف شده راه اندازی خواهد شد.

افشار با بیان اینکه ظرفیت این مددسرا 100 نفر در نظر گرفته شده است افزود: آسیب دیدگان اجتماعی در زمان اقامت موقت خود در این مددسرا از خدمات مددکاری، پزشکی، مشاوره ای، بهداشتی،تفریحی- آموزشی برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: در این مددسرا امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق خواب، سیستم های گرمایشی مجهز و دیگر امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.

افشار با بیان اینکه این مددسرا با مشارکت و حمایت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران راه اندازی خواهد شد گفت: کاهش آسیب و بازتوانی افراد بی خانمان، کمک به توانمندسازی افراد بی خانمان و خانواده آنان، برنامه ریزی حمایت از ارائه خدمات اجتماعی، مشاوره روانی، مددکاری، پیشگیرانه و حمایتی از افراد آسیب دیده و در معرض آسیب از اهداف اصلی راه اندازی مددسراها است.

وی افراد بی خانمان، کارتن خواب، معتادین خیابانی، افراد بی سرپرست، افراد گمشده و سرگردان، افراد در راه مانده و ... را از جمله جامعه هدف تحت پوشش در مددسراها عنوان کرد.

شهردار منطقه 20 اظهار داشت: در حال حاضر مددسرای اجتماعی شهرداری منطقه ۲۰ با ظرفیت 35 نفر واقع در ابتدای خیابان شهید احمد غلامی(سه راه ورامین) علاوه بر اسکان و پذیرایی افراد بی خانمان، خدمات پزشکی، بهداشتی و مشاوره ای را به آسیب دیدگان اجتماعی ارائه می دهد.

این گزارش حاکی است به منظور بررسی راه اندازی این مدد سرا در منطقه 20، نشست مشترکی با حضور فرهاد افشار شهردار، سید نجم الدین محمدی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، حجت الاسلام شاهین معبودی معاون  امور اجتماعی فرهنگی و محسن کریمی سرپرست اداره امور آسيب هاي اجتماعي منطقه 20 برگزار شد.

 

ارسال نظرات