خبرهای داغ:
شهردار ملایر:

تمام عملکرد ما در حوزه‌های مختلف روشن و شفاف است

شهردار ملایر گفت: ما هیچ پنهان کاری در اقدامات نداشته‌ایم و تمامی عملکرد ما در حوزه‌های مختلف روشن و شفاف است و تاکنون در این زمینه موفق عمل کردیم.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۸۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵

تمام عملکرد ما در حوزه‌های مختلف روشن و شفاف استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حسین بابایی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به انتشار خبری مبنی بر بازداشت سه تن از کارکنان یکی از سازمان‌های وابسته به شهرداری ملایر در اتهام به فساد مالی که از سال ۹۳ با انتصاب مدیرعامل جدید این سازمان با همراهی ۲ تن دیگر این اتفاق رخ داده است، ضمن ابراز تاسف از این اتفاق در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر، آن را شوک بزرگی برای این مجموعه دانست و گفت: اعتماد و سلامت اداری موضوعی است که از ابتدا مورد تاکید ما بوده و باید در تمامی مجموعه شهرداری رعایت شود.

وی در تشریح چگونگی اطلاع از این فساد مالی بیان کرد: در بازدیدهایی که از ایستگاه‌های آتش نشانی داشتیم، تعدادی از آتش نشانان در موضوع خاصی گله مند بودند که ابتدا به طور شخصی این امر را مورد بررسی قرار دادم.

شهردار ملایر با بیان اینکه تذکرهایی در این زمینه به مدیرعامل سازمان داده شد، ادامه داد: طبق هماهنگی با حراست شهرداری ملایر برای بررسی اسناد و تعمیر ماشین آلات، به صورت اتفاقی به این فساد مالی برخورد کردیم، در حالیکه ما دنبال موضوع دیگری بودیم.

بابایی گفت: ابتدا فکر کردیم فساد مالی خیلی محدود و مربوط به مدت زمان کمی است، اما پس از بررسی و وجود مدارکی در این سازمان متوجه شدیم که از طریق فایلی به بانک می رفته، از سال ۹۳ این اختلاس شروع شده است.

وی افزود: بلافاصله موضوع را به مراجع قضایی اعلام و متهمان که سه تن بودند به جرم خود اعتراف کردند و هم اکنون در بازداشت موقت هستند.

شهردار ملایر با بیان اینکه مدیرعامل، مسئول امور مالی و مسئول حقوق و دستمزد این سازمان در فساد مالی دست داشتند، اظهار داشت: مبلغ اختلاس هنوز مشخص نیست، اما مبلغ ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تایید و به حساب شهرداری بازگردانده شده است.

بابایی با بیان اینکه مبلغ شاید خیلی بیشتر از این رقم باشد، ادامه داد: در حال حاضر موضوع از طریق دستگاه قضایی در حال بررسی است.

وی ضمن ابراز گلایه از اظهار نظر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ملایر در رابطه با پرونده فساد مالی خاطرنشان کرد: شهرداری به طور کامل این موضوع را بررسی می کند و ممکن است در این راستا اتهام‌هایی هم به افراد وارد باشد.

بابایی با اشاره به اینکه شهرداری یک سازمان گسترده است و سازمان‌های وابسته به آن دارای استقلال مالی و فرآیند مالی آن زیر نظر مدیرعامل است، افزود: سه متهم فساد مالی را به طور غیرمستقیم انجام داده‌اند.

شهردار ملایر تاکید کرد: در این رابطه برای جلوگیری از هرگونه فساد مالی و با صدور بخشنامه جدید، ملایر نخستین شهر استان همدان است که طبق یکسری ضوابط استقلال مالی سازمان های وابسته به شهرداری را لغو می کند.

بابایی ادامه داد: در این راستا حساب‌های این سازمان‌ها مسدود و تغییرات ساختاری روی عملکرد مالی آنها انجام می‌شود که هم اکنون حساب ها و تغییر امضاها در ۲ سازمان وابسته به شهرداری ملایر در حال پیگیری است.

وی گفت: در این دوره از فعالیت شهرداری، اداره بازرسی ایجاد شد که به طور ویژه تمامی امور وابسته بازرسی، رصد و بررسی می‌شود.

شهردار ملایر شایسته سالاری را رکن اصلی در انتصاب ها و جابجایی‌ها عنوان کرد و افزود: در این دوره کمترین جابجایی را در شهرداری داشتیم و انتصاب هایی هم که صورت گرفته، قانونی بوده و هیچکدام رفاقتی، قومی و فامیلی نبوده است.

به گفته وی هرگونه حاشیه سازی و افشاگری به نفع شهرداری و شهروندان نیست و اظهار نظر هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر در موضوع‌های مختلف از جانب خودشان است نه مجموعه شورای اسلامی شهر ملایر.

شهردار ملایر تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اولویت های مهم دانست و بیان کرد: شروع طرح عمرانی جدید به صلاح شهرداری نیست.

بابایی تکمیل طرح های گردشگری همچون بام ملایر و مینی وُرد را ضروری خواند و ادامه داد: هنوز بدهی‌های تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب تمام نشده، در حالی که اولویت احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان تعاون بود که اجرا نشد.

وی همچنین به طرح استیضاح شهردار توسط یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ملایر اشاره و آن را حق طبیعی شورا دانست و گفت: تاکنون چیزی تحت عنوان سوال و استیضاح صورت نگرفته و پیشنهاد می‌کنم اگر گزینه بهتر از من سراغ دارند، حتماً اقدام کنند.

شهردار ملایر تاکید کرد: ما هیچ پنهان کاری در اقدامات نداشته‌ایم و تمامی عملکرد ما در حوزه های مختلف روشن و شفاف است و تاکنون در این زمینه موفق عمل کردیم.

بابایی درباره جابجایی دکه مطبوعاتی ملایر طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان و به منظور دسترسی بهتر به بازار سنتی شهر در صورت بروز حوادث نیز یادآور شد: هم اکنون دکه زیبا و شکیلی خریداری و در بهترین نقطه شهر مستقر شده و آماده تحویل است.

وی اضافه کرد: در صدد هستیم تعداد زیادی دکه با محوریت کارهای مطبوعاتی و فرهنگی در نقاط مختلف شهر ایجاد کنیم.

شهردار ملایر با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها، سیر نزولی جذب نیرو در شهرداری را یکی از اقدامات اثرگذار دانست و گفت: طی دوره‌های گذشته نیروهای زیادی جذب شهرداری شدند که هم اکنون حقوق و دستمزد یک ماه، به اندازه کل حقوق و مزایای سال ۹۰ است.

وی همچنین به بالا رفتن هزینه‌های نگهداری شهرداری‌ها و حذف یکسری عوارض از سال ۹۴ اشاره و از اینکه از شکایت‌هایی که علیه عوارض شهرداری ملایر شده در دیوان عدالت اداری دفاع نشده است، ابراز گلایه کرد.

شهردار ملایر با اشاره به حل مشکلات ساختمان سرای اهل قلم گفت: واگذاری این واحدها در دوره قبلی صورت گرفته و بین وعده‌هایی که به مطبوعات و آنچه شورای اسلامی شهر مصوب کرده است، مغایرت وجود دارد.

بابایی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر واگذاری این واحدها به هر کدام از رسانه‌های متقاضی به صورت جداگانه و با قیمت کارشناسی باشد، افزود: این موضوع دوباره در صحن شورا مطرح و بررسی می‌شود و هم اکنون که به مرحله قابل حلی در این زمینه رسیده‌ایم، نیاز به تعامل بیشتر اهالی رسانه داریم.

نصب المان‌های مبل و منبت در راستای جهانی شدن این صنعت از دیگر موضوعاتی بود که به آن پرداخته شد و شهردار ملایر به نصب یک المان در ورودی همدان به ملایر اشاره و از طراحی و نصب ۲ المان دیگر در ورودی‌های شهر خبر داد.

بابایی ادامه داد: به توافق هایی برای طراحی یک المان بزرگ‌تر با یک هنرمند رسیده‌ایم و برای نقاشی دیوارها طرح‌هایی اجرا شده است که هم مبل و منبت و هم انگور دیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات