دانشجوی نخبه بسیجی گفت: پیش نیازهای مهمی در تقویت حجاب تأثیر گذار هستند و باید به آنها توجه شود و برای از بین بردن موانع تلاش جدی و جهادی انجام داد.
کد خبر: ۹۱۵۷۰۲۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

محمد براتی دانشجوی برتر بسیجی و پژوهشگر فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ با اشاره به اینکه حجاب از همان روزهای اول انقلاب به یکی از مسائل برجسته و خاص تبدیل شده گفت: حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است و از منظر حکم فقهی حجاب انکار آن سبب ارتداد خواهد شد.

این پژوهشگر بسیجی جایگاه حجاب در دین اسلام را بسیار مهم خواند و افزود: بر این جهت است که امام بزرگوار و مقام معظم رهبری همراه بر این مسئله دینی تأکید داشته اند و دشمن نیز این اهمیت را فهمیده و با شگردهای مختلف که عمدتا شیطانی هستند قصد ضربه زدن به آن را دارد.

براتی با تأکید بر اینکه حجاب نمادی از ارزش ها است گفت: حجاب بدین جهت ارزش است که در روابط بین افراد از همجنس گرفته تا غیر همجنس یا می تواند نقش محرک داشته باشد و یا می تواند جلوی تحریکات را بگیرد و بدین دلیل است که دشمن برای بی بند وباری در جامعه روی آن تمرکز کرده است.

این فعال فرهنگی مهمترین عامل در برابر محافظت از آسیب های گسترده اجتماعی را ترویج عفاف اجتماعی در جامعه دانست و افزود: حجاب از مهمترین اولویت های فرهنگی است و اگر امروز کار فرهنگی می خواهد انجام شود باید محتوای آن تقویت عفاف و حجاب باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش نیازهای مهمی در تقویت حجاب تأثیر گذار هستند گفت: پایین آمدن سن ازدواج جوانان،استحکام معرفتی زندگی خانوادگی،رعایت اصول روابط بین نامحرم،پرداختن مدارس و دانشگاه ها به اهمیت حجاب،تقویت گفتمان و فرهنگ حجاب در رسانه ها،ارائه پوشش های اسلامی متناسب با نیازهای امروز و برخی از مسائل اقتصادی از پیش نیازهای تقویت حجاب در جامعه اسلامی می باشد که باید به آنها توجه شود.

این دانشجوی نخبه بسیجی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی و به خصوص حجاب در جامعه مرود توجه قرار گیرد و دستگاه های فرهنگی برای تحقق آنها تلاش کنند قطعا می توانیم شاهد رشد خوبی در تقویت فرهنگ عفاف و حجاب شاهد باشیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات