یکی از فرهنگیان بسیجی برای نهادینه شدن فرهنگ جامعه، توجه به پرورش فرهنگی اسلامی دانش آموزان را به عنوان سرمایه آینده کشور مهم و از وظایف آموزش و پرورش خواند و گفت: لازمه رسیدن به چنین تربیتی جذب مربیان و معلمان دلسوز است.
کد خبر: ۹۱۵۷۰۸۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

سعید علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: یقینا دانش آموزان گفتار و کردار معلمان خود را به عنوان الگویی در ذهن خود خواهند داشت و اگر تاثیر صددرصد هم نداشته باشد، در فرهنگ رفتاری و اعتقادی دانش آموزان تاثیر غیر قابل انکار و بالایی خواهد بود.

 وی تاکید کرد: دولت اسلامی باید با توجه به اهمیت والای فرهنگ در سرنوشت جامعه و نقش بسزای معلم در این فرهنگ سازی نسبت به ارزش دهی به قشر فرهنگیان یا معلمان اهتمام ویژه ای داشته باشد.

این مربی پرورشی با بیان اینکه متاسفانه در این خصوص وقتی پای صحبت معلمان دلسوز می نشینیم شاهد گلایه مندی های بجای آن ها در اکثر موارد هستیم، افزود: اگر معلم از جایگاه ارزشی والایی در جامعه و مدرسه برخوردار باشد نسبت به آنچه که رسالت دارد در تاثیر رفتاری و انتقال علم و ادب موفق تر خواهد بود.

وی کاهش تخصیص بودجه و سرمایه در بخش پرورشی به عنوان متصدی کارهای فرهنگی در مدرسه و بی توجهی در کمیّت و کیفیت کار را در مسابقات فرهنگی و هنری، مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی و حتی مسابقات قران و عترت همکاران فرهنگی موجب تاثیر نامطلوب در این خصوص دانست.

علیزاده ارتقای فرهنگ و ترویج کارهای فرهنگی در بین دانش آموزان را ایمن سازی جامعه و مصونیّت بخشی آن از آسیب ها و هجمه های فرهنگی عنوان و اظهار کرد: تاکید رهبر فرزانه انقلاب در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس و به دنبال آن جذب مربیان قرآن در آموزش و پرورش گامی مبارک و لازم بود که از نکته سنجی و احساس خطر بجای ایشان در خصوص مقابله با هجمه شدید نفوذ فرهنگ بیگانه این مهم صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ ارزش ها و هویت دینی و ملی خود نباید در زمینه فرهنگی کم گذاشت و دانش آموزانی که سرمایه های آینده این کشورند نباید به علل کمبود اختصاص بودجه، یا هر علت دیگری و ضعف در فرهنگ سازی و کارهای فرهنگی در معرض هجوم فرهنگ بیگانه قرار گیرند که در این صورت جبران خسارت بسیار مشکل خواهد بود.

ارسال نظرات