مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان البرز خبر داد؛
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان البرز گفت: طرح یاوران ولایت با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه به‌منظور مقابله با توطئه‌های دشمنان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۷۱۵۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سید‌جلیل موسوی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان البرز از آغاز طرح «یاوران ولایت» خبر داد و اظهار کرد: این طرح برای چندمین سال متوالی در سازمان بسیج دانش‌آموزی استان با هدف پرورش فرمانده واحدها در مدارس پیشگام برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح، ۳۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه جهت انجام امور تشکیلاتی به سازمان بسیج معرفی شده و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، سال بعد به‌عنوان فرمانده واحد دانش‌آموزی در دبیرستان‌ها به کار گرفته می‌شوند.

موسوی با بیان اینکه این طرح از ۲۹ تیر‌ماه در اردوگاه شهید رجایی اجرا می‌شود، گفت: ۲۹ تیر الی سوم مردادماه ویژه دختران و از پنجم تا ۱۰ مرداد ماه ویژه پسران است.

به گفته وی، این طرح جهت مقابله با توطئه‌های دشمنان اجرا شده و یک مأموریت فرهنگی محسوب می‌شود که در آن تنها برنامه‌های آموزشی و تربیتی اجرا نمی‌شود، زیرا دانش‌آموزان خط مقدم سازمان بسیج دانش‌آموزی به حساب می‌آیند و در آینده به‌عنوان فرماندهان فرهنگی در مدارس فعالیت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان البرز با بیان اینکه این برنامه شامل سرفصل‌های مختلفی از قبیل معرفتی بصیرتی، تشکیلاتی، انگیزشی، اخلاق و گرایش، تجربه‌نگاری و سرفصل‌های تربیتی فرهنگی است، مطرح کرد: سرفصل معرفتی بصیرتی شامل سه بخش دین‌شناسی، انقلاب اسلامی و دشمن‌شناسی است.

موسوی تصریح کرد: در سرفصل تشکیلاتی که به‌صورت کارگاهی برگزار می‌شود، مهارت‌های مربوط به فرمانده واحدها به این افراد آموزش داده می‌شود تا اقدامات لازم را در مدارس به‌عنوان فرمانده فراگیرند که این سرفصل بیشترین‌ حجم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سرفصل انگیزشی، مباحث روز مانند اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و آموزش‌های لازم در این زمینه به دانش‌آموزان داده می‌شود.

موسوی افزود: در بخش تجربه‌نگاری از حضور فرمانده واحدهای سابق که موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند استفاده و آموزش‌های لازم از سوی فرماندهان قدیم به فرمانده حوزه‌های جدید ارائه می‌شود.

وی گفت: در کنار برنامه‌های فرهنگی تربیتی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب فرمانده واحد گام‌هایی در جهت خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی برمی‌دارد و مباحثی را که یک فرمانده باید بداند را آموزش می‌بیند و موضوعاتی مانند مسئله‌شناسی، نحوه آغاز به کار در مدارس، ارتباط با مدیر و برخورد با چالش‌های ایجاد شده را فرا می‌گیرد.

ارسال نظرات