خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) از آغاز عملیات ساخت و بهسازی 500 واحد مسکونی برای سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۷۱۹۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

آغاز عملیات ساخت و بهسازی 500 واحد مسکونی برای سیل‌زدگان استان همدانعلی قراباغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت 500 واحد مسکونی برای سیل‌زدگان استان همدان اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های شدید اوایل سال بیش از 17 هزار ساختمان در سطح استان دچار آسیب جدی و تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های میدانی که توسط سازمان‌ها و نهادهای متولی در این امر صورت گرفت، و با توجه به گزارشات رسیده مبنی بر آسیب جدی به واحدهای مسکونی در روستاهای استان قرار بر این شد همه تمرکز نهادهای امدادرسان و دستگاه‌های اجرایی استان همدان معطوف به خود استان باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: در همین راستا طی نشست‌های مشترکی که بین سازمان‌های بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع)، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن استان برگزار شد بسیج سازندگی مسئولیت ساخت و بازسازی 500 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) را بر عهده گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت به تنهایی از عهده هزینه‌های ساخت و بهسازی منازل سیل‌زدگان بر نمی‌آمد، این سازمان، طرح «جهاد همبستگی ملی» را پیشنهاد داد که مورد استقبال عموم مردم و مسئولین قرار گرفت.

قراباغی ابراز داشت: در این طرح که برای نخستین بار اجرا می‌شود، تعداد 20 هزار واحد مسکونی برای سیل‌زدگان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی با مشارکت نمازگزاران مساجد، بازاریان، گروه‌های جهادی و خیرین در سطح کشور ساخته می‌شود که سهم استان همدان 500 واحد مسکونی است.

وی در ادامه در خصوص روند اجرایی طرح «جهادهمبستگی ملی» گفت: در این طرح هر 3 مسجد معین یک منزل خواهد بود که وظیفه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین را برعهده خواهد داشت؛ همچنین هر گروه جهادی به عنوان معین ساخت و بهسازی یک منزل انتخاب می‌شود و کار ساخت و بهسازی منزل یک فرد سیل‌زده را برعهده می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: تامین کالاهای اساسی و ضروری سیل‌زدگان نیز از دیگر اقدامات طرح «جهاد همبستگی ملی» است که با مشارکت اصناف و بازاریان صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود عملکرد خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان، سامانه عمران اجتماعی به آدرس omranejtemaei.ir طراحی شده است که تمامی خانه‌های آسیب دیده در سیل با اطلاعات کامل در این سامانه بارگذاری شده‌اند، که مردم، خیرین، گروه‌های جهادی، بازارایان و... می‌توانند با مراجعه به این سامانه از جزئیات منازل آسیب دیده اطلاعات به دست آورده و حتی منازلی را که  علاقه‌مند هستند در ساخت و بهسازی آن مشارکت داشته باشند انتخاب کرده و کمک‌های خود را از این طریق هدفمند کنند.

قراباغی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوع دوست برای ساخت منازل سیل‌زدگان بیان داشت: مردم عزیز می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #11*880* به پویش ملی طرح «جهاد همبستگی ملی» بپیوندند و کمک‌های نقدی خود را برای ساخت و بهسازی منازل سیل‌زدگان واریز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات