حجت الاسلام ملکوتی نیا: وجود بارگاه منور و نورانی امام رضا (ع) در کشور ما یک نعمت الهی و منشا خیر فراوان برای ایران است.
کد خبر: ۹۱۵۷۲۴۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج دانشجویی از یزد، حجت الاسلام علی ملکوتی نیا مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در آموزشگاه شهید صدوقی (ره) در جلسه اخلاق ناحیه بسیج دانشجویی به فضائل و کرامات امام رضا (ع) پرداخت.
وی حضور بارگاه نورانی و منور امام رضا (ع) را در کشور ایران افتخاری برای تمام مردم این سرزمین دانست و افزود باید از این وجود پرخیر و برکت نهایت استفاده را برد.
ملکوتی نیا گفت: بنابر بر احادیث و روایات ثواب زیارت امام رضا (ع) از ثواب زیارت خانه خدا و حرم امام حسین (ع) بیشتر است بشرط ان که این زیارت همراه با معرفت و شناخت باشد.
وی بیان داشت: دشمنان ائمه (ع) در طول تاریخ سعی در از بین بردن ذکر و نام ائمه علیهم السلام را داشته اند و مامون عباسی نیز سعی در مقابله با امام رضا (ع) داشت و مهم‌ترین ترفند وی برگزیدن امام (ع) به عنوان جانشین خلافت بود تا از طریق معرفی امام به عنوان جانشین خلافت، امامت و معصومیت امام را زیر سوال ببرد که به فضل الهی موفق نبود.
ملکوتی نیا در پایان اظهار داشت: امام رضا (ع) از شیعیان خود انتظاراتی دارند که مهمترین آن‌ها عبارت است از: بهره گیری از عقل و برخورد عقلانی با موضوعات، چنان که در روایات مطرح شده است دین داری که عقل ندارد به هیچ دردی نمی‌خورد. دومین انتظار مدارا و گره گشایی از کار مردم که امام (ع) در طول زندگی خود، به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند و در زمان حاضر نیز ما شیعیان حضرت باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا از مشکلات زندگی مردم و جامعه کم کنیم و در نهایت سومین انتطار، وظیف شناسی و شناخت وظیفه می‌باشد و ما باید وظایف خود در مقابل مسائل مختلف از جمله حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و... را شناسایی کنیم و به آن‌ها عمل کنیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات