خبرهای داغ:
صالحی نیا گفت: فرایند جذب سرمایه، در تسهیلات اثرگذار است و ما در سازمان برای استان هایی که بتوانند بیشترین جذب را داشته باشند محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم.
کد خبر: ۹۱۵۷۲۶۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت با حضور حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان و صنعتگران در سالن جلسات سازمان صمت استان قزوین برگزار شد.

محسن صالحی نیا در آئین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، بیان کرد: تعامل و هماهنگی بین بخش های مختلف در استان قزوین وجود دارد و با توجه به درخواست های متعدد جهت اجرای طرح های توسعه، می توان گفت استان در حال توسعه است.

وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی استان قزوین گفت: قزوین شاخص های مناسب و نمونه ای را در توسعه بخش های صنعتی به خود اختصاص می دهد و در بازدیدهایی که از صنایع مختلف این استان صورت گرفت، تمام درخواست ها، توسعه بخش های صنعتی بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استان قزوین طرح توسعه قابل توجهی را در بخش صنعتی شامل می شود به گونه ای که این استان 16 شهرک صنعتی و 2.5 درصد کشور را به خود اختصاص می دهد.

صالحی نیا قزوین را در شاخص های توسعه سرمایه گذاری، برون سازی و جایگزینی جزو استان های سطح بالا در کشور عنوان کرد و افزود: قابلیتهای استان برای توسعه صنعت بالا است و عمده صنایع شکل گرفته در استان جزو سرانه کشور است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه فراز و فرودهایی در کشور وجود دارد، امروز با شرایطی که ایجاد شده باید بتوانیم توانمندی‌های خود را شناسایی کنیم و نهضت ساخت داخل را راه اندازی کنیم چراکه اگر تامین نقدینگی مناسب و مواد ملزومات فراهم شود بسیاری از صنعتگران دغدغه نخواهند داشت.

معاون وزیر صمت به صنایع بزرگ اشاره و عنوان کرد: هیچ صنعت کوچکی بدون قرار گرفتن در زنجیره صنایع بزرگ نمی‌تواند به پویایی و شکوفایی برسد و همه باید در زنجیره تأمین قرار گیرند.

صالحی نیا گفت: اگر واحدهای تولیدی توانایی های خود را به اشتراک بگذارند بسیاری از مشکلات موجود کشور حل می شود و باید به زیرساخت‌ها توجه شود و ستاد تسهیل استان‌ها قانونی شده و دستگاه‌های اجرایی باید تصمیم بگیرند و مصوبات را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرایند جذب سرمایه، در تسهیلات اثرگذار است و ما در سازمان برای استان هایی که بتوانند بیشترین جذب را داشته باشند محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: برنامه های مختلفی را در سازمان درنظرداریم و حمایت ما از تأمین تسهیلات، سرمایه در گردش و نوسازی و بازسازی جدی است.

صالحی نیا مطرح کرد: استان قزوین نیروی انسانی و کارآفرینی بزرگ و مناسبی را شامل می شود و تلاش داریم حمایت کافی را از این افراد داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها