مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: شهر رشت با کمبود فضای مطالعاتی مواجه است و فضای مطالعاتی موجود در این شهر پاسخگوی نیاز مردم نیست.
کد خبر: ۹۱۵۷۲۶۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پریسا کرمی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه ساخت کتابخانه ملی رشت اظهار داشت: شهر رشت با کمبود فضای مطالعاتی مواجه است و فضای مطالعاتی موجود در این شهر پاسخگوی نیاز مردم نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت تهیه فضای مطالعاتی مناسب به منظور افزایش سرانه مطالعه در رشت تصریح کرد: کتابخانه مرکزی رشت دارای بخش‌هایی نظیر کتابخانه گویا و بریل، سالن‌های مطالعه اختصاصی برای پژوهشگران، سالن‌های مجزای مطالعه برای بانوان و آقایان، بخش مستقل کودک و نوجوان، بخش مجزای مرجع، امانت و مخازن کتاب و نیز سالن‌های اجتماعات و جلسات است.

کرمی همچنین به فضای اندک این مجموعه درمقایسه با کتابخانه‌های مرکزی مشهد، اردبیل، یزد و دیگر شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل این بنا در مقایسه با برخی از شهر‌ها که پیشینه فرهنگی آن‌ها با رشت قابل مقایسه نیست، سهم اندکی در رفع مشکلات حوزه سرانه فضای مطالعه ایفا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: این پروژه در صورت تکمیل می‌تواند سهم عمده‌ای در رفع مشکلات در حوزه مطالعاتی استان گیلان ایفا کند.

فاطمه تنهایی با بیان اینکه اختصاص بودجه مناسب کمک بسیار زیادی به روند ساخت کتابخانه مرکزی رشت می‌کند عنوان داشت: احداث این کتابخانه می‌تواند هدیه‌ای ارزشمند برای مردم رشت است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات