پرداخت بالغ بر ۲ میلیارد تومان به سیل زدگان مددجوی استان

مدیرکل بهزیستی این استان با اشاره به خسارات وارده ناشی از سیل به مددجویان بهزیستی استان گفت: حدود دو میلیارد تومان به سیل زدگان مدد جوی بهزیستی کمک بلا عوض شده است.
کد خبر: ۹۱۵۷۲۷۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
افشار مهر با اشاره به اینکه دو واحد مسکونی متعلق به مدد جویان بهزیستی بر اثر سیل تخریب شد افزود: به ۴۰ واحد مسکونی نیز خساراتی وارد شد که طی تفاهم نامه‌ی با بسیج سازندگی کار تعمیر این واحد‌ها انجام می‌شود.
وی گفت: با مداخله اورژانس اجتماعی در سال ۹۷ از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد مراجعه کننده در رابطه با طلاق ۷۰۰ مورد منجر به سازش شده است.
آیت افشارمهر افزود: بیش از ۳۶ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند که این تعداد حدود ۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.
وی اظهارکرد: از این تعداد بیش از ۷ هزار نفر در حوزه اجتماعی از جمله کودکان و زنان سرپرست خانوار بوده و ۱۲ هزار نفر نیز در حوزه توانبخشی و معلولان است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۰ مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی استان به سالمندان، بیماران اعصاب و روان، معلولان و عقب مانده‌های ذهنی خدمات دهی می‌کنند، همچنین ۱۸ مرکز تخصصی روزانه از جمله حرکتی، اوتیسم و آموزشی برای افراد زیر و بالای ۱۴ سال وجود دارد.
افشارمهر تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ واحد مسکن تا کنون در اختیار خانواده‌های دارای دو معلول به بالاتر قرار گرفت همچنین در هفته بهزیستی ۴۷ واحد مسکن نیز افتتاح و تحویل مددجویان بهزیستی می‌شود.
وی ادامه داد: طی این هفته برای ۶۸ نفر مددجو بهزیستی استان با افتتاح طرح‌های اشتغال زا ایجاد اشتغال میشود.
افشار مهر گفت: در سال گذشته با تماس‌های صورت گرفته به سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی از خودکشی ۱۵۸ نفر در استان پیشگیری شد.
ارسال نظرات