خبرهای داغ:
رئیس سازمان امور عشایری کشور:

اجرای ۲۵ پروژه آبرسانی عشایری در استان سمنان

رئیس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه ۲۵۰ پروژه آبرسانی عشایر در سطح کشور اجرایی خواهد شد گفت: ۲۵ پروژه در سطح استان سمنان تعریف شده است.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۲۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
اجرای ۲۵ پروژه آبرسانی عشایری در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کرمعلی قندالی در جلسه شورای ادارای شهرستان شاهرود در سالن ولایت فرمانداری این شهرستان، با بیان اینکه ۵۳ درصد از عشایر طبق شاخص‌های تعریف شده از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، اظهار کرد: این به آن معنی نیست که سایر عشایر آب آشامیدنی ندارند بلکه منظور شاخص‌های برخروداری و سالم سازی آب است.
وی افزود: در سال ۹۸ خوشبختانه با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی توانستیم تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی را برای عشایر به میزان ۲۰۲ میلیارد تومان شاهد باشیم که برای تأمین آب شرب و شبکه انتقال برای عشایر اختصاص می‌یابد.
رئیس امور عشایری کشور ادامه داد: در این راستا ۲۳۰ پروژه در سطح کشور اجرایی خواهد شد و احساس می‌کنیم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم شاخص برخورداری آب شرب سالم را در بین عشایر ۱۰ درصد افزایش دهیم. اگر کمک‌ها از صندوق توسعه ملی استمرار یابد ان شالله تا پایان برنامه ششم شاخص بهره مندی عشایر از آب سالم و بهداشتی به ۷۵ درصد خواهد رسید.
قندالی با بیان اینکه ۲۵ پروژه در سطح استان سمنان تعریف شده است، گفت: امیدواریم این ۲۵ پروژه که در حوزه آبرسانی هستند در مناطق عشایری مشکلات این قشر را کاهش دهیم.
وی درباره دیگر اقدامات عشایری، بیان کرد: در راستای اعطای تسهیلات کم بهره با سود چهار درصد و دوره بازگشت پنج ساله نیز برای پرداخت به تشکل‌های عشایری خوشبختانه تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.
رئیس امور عشایری کشور درباره سیل‌های ماه‌های اخیر، اظهار کرد: عمده خسارات سیل در حوزه عشایری به استان گلستان، لرستان و بخشی از خوزستان و تا حدی هم در استان‌های ایلام و کرمانشاه اختصاص داشت که طبق برآورد‌ها نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه عشایری وارد شده که تمام اسناد این خسارات جمع آوری و به وزارت کشور ارسال شده است.
قندالی بیان کرد: برای جبران خسارات ناشی از سیل به عشایر بر حسب هر رأس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت می‌شود همچنین در حوزه جبران خسارات مکان‌های دامداری و نگهداری دام و تجهیزات و … نیز مبالغی به عشایر هم به صورت بلاعوض و هم تسهیلات پرداخت خواهد شد که پس از تصویب ابلاغ می‌شود.
وی افزود: از محل صندوق توسعه ملی همچنین به پیشنهاد دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی مبلغی از صندوق توسعه ملی به جبران خسارات سیل زدگان عشایر در سطح کشور اختصاص خواهد یافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها