علی بحرینی استاد هنر های تجسمی گفت: من برای خودم آرزوهایی داشتم و اصلی ترین آرزوی من کار کردن برای اهل بیت (ع) بود. از زمانی که توانستم و توفیق حاصل کردم این کار را عملی کردم.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۳۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

 
علی بحرینی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: از کودکی علاقه شدیدی به هنر نقاشی داشتم و هیچ چیز جز نقاشی برای من مهم نبود آنقدر آدم مستعد گرایی برای هنر بودم که به محض دیدن هر تصویر می‌دانستم چه طور تصویر آن را بکشم و نیاز به توضیح از هیچکس نداشتم.

وی افزود: آن زمان ما در روستا زندگی می‌کردیم و در دوران هشت سال دفاع مقدس هم بودیم و نتوانستم به صورت آکادمیک نقاشی را ادامه بدهم و راه سختی را طی کردم. در مشق هنر بسیار آزمون و خطا کرده ام، اما خسته نشدم در حالی که اگر استادی داشتم این همه زمان که فرصت ارزشمند را از دست نمی‌دادم.

علی بحرینی در ادامه گفت: آرزوی اصلی من این بود که برای اهل بیت (ع) کار کنم و از زمانی که توانستم و توفیق حاصل کردم این کار را عملی کردم. دو مجموعه فصل سرخ و مهر و ماه که اختصاص دارد به واقعه عاشورا و زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در همین راستا خلق شده اند.
 
آرزوی اصلی من کار کردن برای اهل بیت (ع) است
 
آرزوی اصلی من کار کردن برای اهل بیت (ع) است

علی بحرینی توضیح داد: مجموعه فصل سرخ دو نیز طرح‌های اولیه آن را تدارک دیده ام و به امید خدا پس از آماده سازی مصالح تولید، در قطعه بسیار بزرگ در ده تابلو اجرا خواهد شد. ابعاد آثار دویست در سی صد سانتی متر، با تکنیک رنگ روغن و نگاهی متفاوت اجرا می‌شود.

خالق مجموعه فصل سرخ عنوان کرد: از سال ۸۵ به صورت رسمی آموزشگاه هنر‌های تجسمی چشمه را راه اندازی کرده ام و تا الان به صورت مداوم در حال تدریس هنرجویان این رشته هستم. به شکر خدا خیلی از هنرجویان به جای خوبی رسیده اند یا استاد هستند یا در جشنواره‌های کشوری و بین المللی رتبه‌های برتر را کسب کرده اند.

علی بحرینی با بیان وضعیت و اوضاع فرهنگ در جامعه گفت: متاسفانه به جز کلان شهر‌ها و به خصوص تهران که رونق هنر در آن رو به راه است در دیگر استان‌ها هنر اصلا به جایگاه تاثیرگذار خود نرسیده است و عموم مردم به کار هنری آشنایی ندارند واین فقر هنری است. متاسفانه دستگاه‌های متولی هنر هم به این امر دامن می‌زنند و ما بسیاری می‌بینیم که از هنرمندان دسته چندم برای برگزاری یک کارگاه عملی دعوت می‌گیرند و مدام برای این اشخاص تبلیغ می‌کنند.

در پایان علی بحرینی گفت: هدف اصلی بنده ترویج هنر اسلامی است که متاسفانه حمایتگر ندارد و در این موضوع کار‌های زیادی صورت نگرفته است.
 
آرزوی اصلی من کار کردن برای اهل بیت (ع) است
آرزوی اصلی من کار کردن برای اهل بیت (ع) است
 
 
 
پایان خبر/
ارسال نظرات