امام جمعه اراک گفت: تا شهادت هست ملت پیروز و آرمان ها برقرار است و خون شهدا مانند خون شهدای کربلا که در تاریخ ماندگار مانده و این باید در کنگره شهدا تقویت شود.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۷۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در دومین جلسه شورای سیاست گذاری کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: بنا به فرموده امیرالمونین (ع) جهاد یکی از ابواب بهشت است و خداوند متعال این باب را برای خواص اولیا گشوده است.

دری نجف آبادی افزود: قبل از انقلاب چند اصل ارزشمند اسلام مانند جهاد و شهادت، ولایت فقیه، دفاع از اسلام و امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده بود که با انقلاب این ارزشها و اصول مطرح شد.

وی بیان کرد: امروز با توجه به اینکه دشمنان از همه طرف هجوم آورده اند نباید عَلَم را زمین گذاشت که اگر زمین بگذاریم شکست می خوریم و باید در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره شهدای استان مرکزی عنوان کرد: به برکت خون شهدا امروز نوبت به استان مرکزی رسیده است و باید همه مردم استان مرکزی در این علمداری و تعظیم شعائر اسلامی بسیج شوند و بسیجی وار در این حرکت شرکت کنند و همه برای بیعت دوباره با آرمان های امام و شهدا دست به دست هم بدهیم.

وی ادامه داد: ممکن است عده ای به دلیل برخی از ضعف های موجود در برخی از مسئولین آرمان ها را فراموش کرده باشند که می توان به واسطه کار کنگره آنها را به سر سفره انقلاب برگرداند و گفت به جای اینکه سنگهایشان را به سر خودمان بزنند به سر دشمنان بکوبند.

دری نجف آبادی افزود: امروز باید شهدا را با فعالیتهای اجتماعی به مناطق حاشیه ای شهر ببریم تا برخی قصورها و کم حضوری های مسئولین و یا حتی روحانیت در این مناطق جبران شود.

وی تصریح کرد: جریان سازی مستمر مسئله ی دیگری است که به برکت خون شهدا باید اتفاق بیفتد و گفته شود که تا شهادت هست ملت پیروز و آرمان ها برقرار است و خون شهدا مانند خون شهدای کربلا که در تاریخ ماندگار مانده، ادامه دار خواهد بود.

امام جمعه اراک به فراهم کردن شرایط ازدواج برای ۶۲۰۰ نفر، تهیه بسته های معیشتی، ایجاد اشتغال و ... را به عنوان فعالیت های جهادی- اجتماعی تحت پوشش کنگره پرداخت و مطرح کرد: تمام تلاش به کار گرفته می شود تا هزینه های اضافی نداشته باشیم و باید گفت که ویژگی در استان مرکزی این است که کارهای کم هزینه و ان شاءالله پر فایده انجام می دهیم.

وی در خصوص بخش نقش امام خمینی در دفاع مقدس که در این کنگره به آن پرداخته می شود گفت: همه مدیون امام هستیم و خدا را شکر تا به حال نیز در این کنگره زحمات بسیاری برای تبیین این نقش کشیده است. قرار بود 22 رشته دانشگاهی در خصوص ویژگی های امام (ره) در دانشگاه ها ایجاد شود که بخشی انجام و بخش دیگری زمین مانده است. همچنین در این بین باید به بخش رهبری و فرماندهی امام در دفاع مقدس نیز پرداخته شود.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: صفا و تضرع و اخلاص است که کار را پیش می برد و عشق به شهادت و آرمان های کلید اصلی همه کارهاست.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات