ریشه همه‌ی هنجار ها و ناهنجاری‌ها در خانواده است

یک فعال در عرصه فرهنگی بسیج با اشاره بر اهمیت خانواده گفت: ریشه همه‌ی هنجار و ناهنجاری‌ها در خانواده است
کد خبر: ۹۱۵۷۵۴۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
فاطمه زهرا پیوندی، دانشجوی کارشناسی مهندسی معماری در دانشکده هنر سمنان و فعال در عرصه فرهنگی و اموزش نظامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج سرخه، در خصوص موفقیت‌های خود در این عرصه گفت: به نظرم اگر بنده تا به الان موفقیتی کسب کرده ام به خاطر خانواده ام بوده است که در همه حال و همه جا از من پشتیبانی و حمایت کرده اند.
وی در خصوص حفظ حجاب و عفاف یک دختر شایسته مسلمان ایرانی ابراز داشت: همان گونه که این دو کلمه همه جا باهم بوده است من هم همانگونه و با هم این دو واژه را می‌بینم، یعنی کسی که محجوب است، عفیف هم هست و هیچ کدام از این‌ها فقط در باطن و یا فقط درظاهر بروز و نمود پیدا نمیکنند.
پیوندی افزود: این بحث کاملا عینی و مشهود هست و با یک نگاه جهان بین از این دنیا که عینیت هرچیزی از ذات خداوند متعال سرچشمه می‌گیرد می‌توان دریافت که ما به عنوان جزئی از این هستی از این قانون مستثنی نیستیم. بنده مخالف این هستم که از ظاهر کسی، بتوان در مورد او قضاوت کرد، اما این را هم قبول ندارم که می‌گویند دل باید پاک باشد و ظاهر مهم نیست. ما انسان هستیم و دوست داریم که ظاهر خوب و زیبا داشته باشیم، اما چیزی که امروزه کمرنگ شده توجه به درون و باطن خوب و زیباست؛ باید کمی هم به درون خودمان بپردازیم و بیشتربه آن توجه کنیم.
این فعال عرصه فرهنگی در بسیج با اشاره به فرهنگ سازی حفظ حجاب و عفاف بیان داشت: بنده در این مورد به شدت معتقد به رفتار محبت آمیز و هدفمند در خانواده‌ها هستم و باور دارم ترویج هر فرهنگ مثبت و هر فرهنگ منفی همچنین ریشه اولیه‌ی هر هنجار و ناهنجاری از کانون خانواده است؛ البته این نکته را باید مدنظر داشت که در کنار آن فعالیت‌های جوان پسندانه و مناسب روحیات جوانان و نوجوانان امروزی باید در هر شهرو محله‌ای انجام گیرد و حضور فعال افراد با حجاب مناسب در جامعه و عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی به ترویج آن کمک بسزایی می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار