خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان

محافل قرآنی، عرصه های هدایت انسان ها هستند

آیت اله عابدینی محافل قرآنی، را عرصه های هدایت انسان ها و موجب پیشگیری از مشکلات جوامع دانست.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۶۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور آیت اله عابدینی خطیب جمعه قزوین، حجت الاسلام مغنی رئیس بنیاد عالی مسابقا قرآن کشور حسینی مدیرکل اوقاف استان قزوین و مسوولان استانی در صحن و سرای بارگاه امام زاده حسین(ع) برگزار شد.

آیت اله عابدینی در این مراسم بیان کرد: حضور در محافل قرآنی، سعادتی است که نصیب ما می شود و اگر خدا ما را به این عرصه ها رهنمون نمی شد، دچار مشکلات زیادی می شدیم.

وی با اشاره به پاکی ذات انسان گفت: خداوند صفحه ای پاک به نام "دل" به ما بخشیده و ما را در دنیا ساکن کرده و به ما ماموریت داده همه سرزمین دلمان را خدایی کنیم.

خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند بیش از شش هزار آیات قران را در فضای نشا قرار داده و به ما انسانها فرموده این نشا را در سرزمین دلتان بکارید تا قیمت‌ خودتان را بالا ببرید و هدف مناسبی برای زندگی در دنیا و رسیدن به جایگاه والا در آخرت داشته باشید.

آیت اله عابدینی عنوان کرد: اگر جانمان را به آیات قرآن مزین کنیم، نشاط وارد زندگی شده و ناامیدی از انسان دور می شود. انچنان که خداوند در آیه الا بذکر الله تطمئن القلوب می فرماید هرکه با ذکر من زندگی نمی کند در یاس و‌ناامیدی است و در سختی بسر می برد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مذاکرات با آمریکا افزود: قرآن برخی را لایق مذاکره نمی داند که کفار از این نمونه اند و برخی را لایق گفتگو می داند که در وهله اول همه انسانها و سپس مومنین می باشند.

وی اضافه کرد: گنجایش قلب انسان زیاد است و مفاهیم قرآنی باید در قلب انسان کاشته شود. اگر نهالهای قرآنی در فلب انسان کاشته شود تبدیل به باغ قرآنی می شود که این باغها در قرآن به جنات تعبیر شده و در این صورت جان انسان، جنات می شود.

آیت اله عابدینی از ائمه(ع) و شهدا و مومنین بعنوان بهشتهای واقعی نام برد که این امر در صورت قرآنی شدن جان انسان امکان پذیر است.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار