خبرهای داغ:

همایش تبیین "بیانیه گام دوم انقلاب" در قم برگزار شد

همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۷۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه به همت سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم و با حضور سردار مقدسی جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مهدی کبیری پور در ابتدای این نشست به تقابل جریان انقلاب و جریان استکبار اشاره کرد و اظهار داشت: امروز تمدن نوین اسلامی با تمدن غرب در تقابل است و از نشانه‌های موجود می‌توان دانست که تمدن غرب رو به افول بوده و تمدن اسلام ره به رشد و بالندگی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان قم تأکید کرد: اگر به ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور توجه نداشته باشیم در همه زمینه‌ها به غرب وابسته خواهیم شد.

وی با اشاره به راهکار‌های رهایی از وابستگی‌های اقتصادی به غرب عنوان کرد: به عنوان مثال در زمینه کشاورزی اگر به غربی‌ها وابسته باشیم، آن‌ها هیچگاه بذر‌هایی که بتوان با اتکای به آن به خودکفایی برسیم در اختیارمان قرار نخواهند داد؛ بذر‌هایی که از خارج وارد می‌شود تنها یک مرتبه به بار می‌نشیند، اما اگر در این زمینه به خودکفایی برسیم، بدون شک همه ساله می‌تواند بذر‌ها را به بار نشاند.

کبیری پور با بیان اینکه تفکر غربی مدیران سازشکار و وابسته تربیت می‌کند، یادآور شد: دشمن با القای تفکرات خود سعی دارد مدیرانی تربیت کند که رشد و تعالی را در برقراری ارتباط با غرب دیده و همواره وابسته باشند.

 
دشمن در پی شکست هیمنه اسلام است

همچنین سردار مقدسی در ادامه این همایش با بیان اینکه دشمن در پی شکست هیمنه اسلام است، عنوان کرد: امروز همه دشمنان علیه انقلاب اسلامی متحد شده اند، اما نمی‌توانند در برابر آن کار به جایی ببرند.

جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی به مدیریت‌های جهادی نیازمندیم، عنوان کرد: ما در ۴۰ سال گذشته، چهار جنگ ۱۰ ساله را با آمریکایی‌ها پشت سر گذاشته ایم؛ آمریکایی‌ها با ترفند‌های مختلف همواره به مقابله با انقلاب پرداخته و می‌پردازند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی ۲۰۰ شبکه فعال فراماسونری در ایران فعال بود تا با ایجاد تشتت در جامعه جلوی نقش آفرینی روحانیت را بگیرند، ابراز کرد: پس از انقلاب اسلامی نیز دشمن از طریق نفوذ درصدد بود تا به صورت نرم به براندازی نظام جمهوری اسلامی بپردازد.

سردار مقدسی خاطرنشان کرد: در دوران اصلاحات و دوران حکمرانی سران سازندگی، افرادی همانند ژنرال جان مکین در ۶ ماه با برگزاری دوره‌های آموزشی در ایران حضور پیدا کرده و سعی می‌کرد براندازی نرم و بازپس گرفتن حکومت از روحانیت را به برخی افراد آموزش دهد.

جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران به حوادث سال ۷۸ و کوی دانشگاه اشاره و بیان کرد: بعد از حوادث سال ۷۸ هدف آمریکایی‌ها همه توان خود را برای از بین بردن جایگاه ولایت فقیه به کار گرفت؛ این تلاش در سال ۸۸ خود را بروز داد و مشاهده کردیم که عده‌ای نادان به خیابان‌ها ریخته و شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «عبور از ولایت فقیه» سر دادند، اما قاطبه مردم با بصیرت ایران در ۹ دی ماه بلافاصله به خیابان ریخته و دشمن را بار دیگر ناکام گذاشتند.

 
عدم وجود فقر، بیکاری و تورم در دوران شاهنشاهی افسانه است

شهریار زرشناس در بخش پایانی این نشست با اشاره به عدم وجود کارآمدی و توانمندی در مدیران اجرایی کشور ادامه داد: در دولت کنونی نوعی فشلی و خستگی دیده می‌شود، زیرا همین نسخه نئولیبرالی و شبه مدرن را هم نمی‌تواند در اقتصاد کشور اجرایی کند.

وی با تأکید بر اینکه عدم وجود فقر، بیکاری و تورم در دوران شاهنشاهی افسانه است، ابراز داشت: بر اساس مستندات قطعی، در دوران شاهنشاهی با تورم ۵۶ درصدی مواجه بوده ایم؛ تجربه‌ها نشان داده است که برخی افراد در کشور از حافظه تاریخی خوبی برخوردار نیستند، از همین جهت ما نباید به شخنان شفاهی برخی افراد گوش فرا دهیم، زیرا مستندات و اسناد قطعی دوران شاهنشاهی موجود بوده و می‌توان آن را مطالعه کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش دشمن در جهت از بین بردن حافظه تاریخی ملت ایران از طرق مختلف تصریح کرد: شبکه ماهواره‌ای «من و تو» یکی از ابزار‌های دشمن برای از بین بردن حافظه تاریخی ملت ایران است؛ این شبکه در حال ارتکاب خیانت بزرگی به حافظه تاریخی مردم است.

وی با اشاره به اینکه استحاله ایدئولوژیکی یک تهدید جدی برای انقلاب‌های جهانی به شمار می‌رود، گفت: اگر امروز جلوی خط استحاله ایدئولوژیکی ایستادگی نکرده و جلوی آن را نگیریم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
ارسال نظرات