خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی:

برای مقابله با گسترش بدحجابی در قم، مردم و مسئولان به میدان بیایند

مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که جلوی گسترش بدحجابی در شهر مقدس قم را بگیریم، هم مردم و هم مسئولان باید دغدغه مندانه به میدان بیایند.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۹۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر گرجی در گفتگویی با بیان این که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، باید به ابعاد و عرصه‌های مختلف توجه کرد، اظهار داشت: ما در گذشته نیز طرح‌های تفصیلی برای این منظور آماده کرده بودیم و اینک نیز طرح‌های خوبی تهیه کرده ایم که آماده ایم با همکاری مسئولان، آن‌ها را برای اجرایی شدن ارایه نماییم.

وی با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب از منظر آیات و روایات گفت: با رجوع به آیات و روایات مشاهده می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین مباحثی که در قرآن کریم و در کلام اهل بیت (ع) صراحتاً به آن پرداخته شده و حتی به شکل کنایه‌ای نیز گفته نشده، همین مساله است به طوری که در آیات کلام وحی، جزییات حجاب نیز بیان شده و از این رو کسی نباید بگوید که در قرآن به مساله حجاب پرداخته نشده است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین افزود: اساساً ما کمتر موضوعی در قرآن داریم که مثل عفاف و حجاب، خدای متعال، جزییات آن را نیز مطرح کرده باشد و به کیفیت پوشش نیز اشاره نماید.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی قم به خصوص از حیث حجاب و عفاف ابراز داشت: شهر مقدس قم ام القرای جهان اسلام است و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: این شهر آبروی نظام جمهوری اسلامی در دنیاست و لذا حراست از جایگاه و قداست آن، وظیفه همه مردم و مسئولان است.

وی گفت: ما باید از طریق رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما، همچنین منابر و خطبه‌های نماز جمعه و دیگر عرصه‌ها به تبیین ضرورت این مساله بپردازیم و در این باره سستی و کوتاهی نداشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی ادامه داد: گام دوم این است که در حوزه حجاب و عفاف، کار اثباتی کنیم، به این معنا که امکانات و لوازم و مقدمات باحجاب شدن بانوان در جامعه را فراهم کنیم و به عقیده بنده، این مساله باید به عنوان یک اصل قرار گیرد.

وی افزود: یکی از کار‌های خوب این است که به شکل‌های مختلف و البته مشهود، از بانوان محجبه تجلیل و حمایت و تقدیر کنیم چرا که به این وسیله ارزش عفاف و حجاب مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی همچنین خاطرنشان کرد: گرچه بسیاری از افراد بدحجاب به علت عدم اطلاع و یا فرهنگ نامناسب دچار بدحجابی و بدپوششی هستند، اما به هر حال در این باره برخورد مقابله‌ای و کار نفیی نیز لازم است، چرا که عده‌ای هر چند معدود، در این قضایا عوامل دشمن هستند و از خارج پول گرفته و هدایت می‌شوند تا در جامعه هنجارشکنی کنند.

وی افزود: همان طور که ما اجازه نمی‌دهیم، فضای جامعه برای دزد‌ها و قاتل‌ها و تروریست‌ها، امن باشد، برای عوامل و ترویج دهندگان بی حجابی و بدحجابی نیز نباید امنیت وجود داشته باشد، چرا که این‌ها امنیت اجتماعی و فرهنگی و روانی مردم را برهم می‌زنند.

این استاد حوزه بیان داشت: از آن سو از مسئولان قضایی و امنیتی می‌خواهیم که نسبت به توهین افراد بی حجاب به بانوان محجبه که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، واکنش قاطعانه داشته باشند تا فضا به گونه‌ای نشود که برعکس، محجبه‌های ما احساس ناامنی کنند.

وی گفت: در هر صورت آن چه مهم است این که بدانیم حجاب از نظر شرعی و اخلاقی یک امر واجب است و با قطع نظر از این که یک واجب شرعی است، یک الزام قانونی نیز محسوب می‌شود و لذا نیرو‌های خدوم انتظامی همان طور که با نبستن کمربند ایمنی برخورد می‌کنند و باید بکنند می‌بایست با بدحجابی نیز بر اساس قانون مقابله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی در خاتمه ابراز داشت: قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی با یک پشتوانه خوب مردمی و علمی آمادگی دارد که در تعامل با مسئولان به بهبود وضعیت حجاب و عفاف در شهر مقدس قم کمک کند و البته از مردم هم می‌خواهیم که در این باره هوشمندانه و دغدغه مندانه در میدان حضور داشته باشند، چرا که به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب هر جایی که کشور و نظام با معضل و مشکلی روبرو بوده، حضور آگاهانه و توأم با بصیرت مردم، باعث شده مشکلات حل شود و در این قضیه نیز قطعاً چنین است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار