خبرهای داغ:
آیت الله علما امام جمعه ونماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد تمام مدیران باید جهت گیری انقلابی داشته باشند واز این موضوع حمایت کنند.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۰۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه : آیت‌الله علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه تقوا را سرمایه آخرت برای انسان دانست و اظهار داشت: امیرالمؤمنین علی (ع) همه مارفرموده‌اند که هر کسی که فوز و رستگاری آخرت را می‌خواهد باید سرمایه تقوا را از این دنیا توشه بردارد.

وی افزود: هرگونه در دنیا عمل و رفتار کنیم در آخرت نتیجه اشرا می‌بینیم، اگر در دنیا تقوا نداشته باشیم در آخرت هم در خسران خواهیم بود.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت سوم مردادماه گفت: این روز سالروز حمله منافقین به کرندغرب، سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب است که بعد از قطعنامه آتش‌بس بین ایران و عراق رخ داد و از افتخارات مردم این استان همین است که نگذاشتند دشمن پیش‌روی کند و آنها را سرکوب کردند.

آیت‌الله علما همچنین به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون هم اشاره‌ای داشت و یادآور شد: بر اساس این قانون قرار بود آمریکایی‌ها در کشور همه‌کاره باشند و درگیری‌ها و صحبت‌های امام راحل در مورد این موضوع باعث تبعیدشان به ترکیه شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با ائمه جمعه سراسر کشور بیان داشت: ایشان نماز جمعه را امری بسیار مهم و تأمین‌کننده نیاز جامعه دانستند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: همانطور که امانت، درستی و راستی نیاز بشری است، نماز جمعه هم از جمله نیازهای جامعه محسوب می‌شود و اینکه معظم له فرمودند که نماز جمعه تأمین کننده نیازانسانهاست یعنی ما محتاج نماز جمعه هستیم، هم خطیب و هم افرادی که پای خطبه می‌نشینند و تذکر می‌گیرند.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند بشتابید به سوی ذکر خدا برای این است که اگر انسان ذاکر و متذکر باشد مراقب خودش است و تمام گرفتاری‌های جامعه که در اثر نبود ذکر و تقواست از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه امر به بصیرت می‌کند، ادامه داد: نماز جمعه همدلی و امید را در دل مردم زنده می‌کند و البته یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز همین امید دادن به جامعه به ویژه نسل جوان است.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر جهت‌گیری انقلابی مسئولان اشاره داشت و یادآور شد: ایشان فرمودند که باید جهت‌گیری انقلابی داشته باشیم تمام مسئولین و دستگاه‌ها هم باید از این نوع جهت‌گیری ها حمایت کنند.

آیت‌الله علما گفت: اگر کوتاه بیاییم انقلاب ضرر می‌کند و ما هم متضرر می‌شویم، لذا جهت‌گیری ما باید زنده باشد و دشمن بترسد از این موضع انقلابی و همین موضع‌گیری انقلاب را شکست ناپذیر می‌کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری انتقاد شدیدی هم از رفتار طلبکارانه اروپایی‌ها داشتند و گفتند که اینها به تعهدات خودشان عمل نکردند ۱۱ مورد تعهد در برجام دادند که به هیچ‌یک عمل نکردند، ما به پیشرفت‌های خودمان ادامه می‌دهیم می‌خواهند عمل کنند یا نه ما متوقف نمی‌شویم و این روحیه انقلابی است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: کشور با اقتدار تمام در حال پیشرفت است البته مسائل جزئی هم داریم که قابل رفع است.

ارسال نظرات