بازخوانی واقعه غدیر در ۱۲۴ شهرستان کشور برگزار می‌شود

معاون اردویی و گردشگری سپاه جدیدترین جزئیات از برگزاری بازخوانی واقعه غدیر در کشور را تشریح کرد و گفت: بازخوانی واقعه غدیر در ۱۲۴ شهرستان کشور برگزار می‌شود
کد خبر: ۹۱۵۷۶۳۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

بازخوانی واقعه غدیر در ۱۲۴ شهرستان کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛  سردار یعقوب سلیمانی  در کارگاه بازخوانی واقعه غدیر در دهکده مقاومت اراک با اشاره به اهمیت واقعه غدیر اظهار داشت: بی‌شک، موضوع غدیر وفرهنگ غدیر قدری مهجور و غریب واقع شده بود که براساس یک ایده و تفکر عمومی مردمی از سال 89 به منظور تبیین فرهنگ ارزشمند غدیر بازخوانی واقعه غدیر با استقبال مردم اجرای موفق داشت که از آن سال تاکنون این حرکت به یک فرهنگ در کشور بدل شده است.

وی افزود: ده سال از برگزاری این مراسم در کشور می‌گذرد که امسال به سبب استقبال خوب در استان مرکزی که مهد علما و بزرگان و زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و 6200 شهید گلگون کفن است، شاهد برگزاری کارگاه آن در استان هستیم.

معاون اردویی و گردشگری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه کشوری بازخوانی واقعه غدیر در اراک گفت: در کارگاه‌های امروز هدف اصلی پرداخت صحیح و درست به تبیین اصل محتوای غدیر برای بهتر برگزار شدن برنامه این ایام الله مهم اسلامی است که در این راستا، در این کارگاه بسترسازی لازم به منظور هماهنگی بیشتر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه در یکصد و بیست و چهار شهرستان در دهه ولایت و امامت به‌طور میدانی برگزار می‌شود.

سلیمانی با اشاره به وضعیت برگزاری برنامه بازخوانی غدیر در سال 98 گفت: خوشبختانه امسال شاهد استقبال بیشتری نسبت به قبل از این برنامه بوده‌ایم، که  امروز از تمام کشور تبیین برای بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌ها انجام می‌شود چراکه با وحدت، همدلی و انسجام گروهی و هم‌افزایی که در مجموعه‌های فرهنگی صورت گرفته وجهه مردمی بودن این برنامه بیش از پیش قابل‌توجه است تابتوانیم آموزه‌های اساسی و بنیادین و اصل محتوای واقعه غدیر را به گوش همه مردم برسانیم.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم مسئله غدیر تنها یک موضوع محدود به فرهنگ شیعی و جهان تشیع نبوده و یک موضوع برای جهان اسلام است بنابراین یکی از موضوعات مهم و قابل توجه و موردتحسین مشارکت قلبی و جدی برادران اهل سنت در این برنامه است به طوری که این برنامه در 25 نقطه مربوط به حضور اهل سنت برگزار می‌شود و این حرکت نشان از اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری است.

معاون اردویی و گردشگری سپاه اضافه کرد: تلاش ما براین است تا از تمامی توان داخلی برای برگزاری مناسب و باشکوه این برنامه بهره بگیریم که دراین راستا تبدیل این برنامه به یک فرهنگ عمومی از مهمترین اولویت های ما است زیرا به عنوان یک برنامه فرهنگی آتش به اختیار با آمادگی و خواست عمومی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

بازخوانی واقعه غدیر در ۱۲۴ شهرستان کشور برگزار می‌شود

در ادامه سخنان وی ، دکتر رجبی دوانی از مورخین و تاریخ دانان کشور بیان داشت:

رسول ‌اکرم(ص) و لحظه به لحظه حیات ایشان در نزد مسلمانان دارای اهمیتی بس شگرف و والاست اما مقاطعی خاص از زندگی پیامبر اکرم(ص) به جهات گوناگون از اهمیتی ویژه برخوردار است که یکی از بارزترین آنها واقعه غدیر خم است که این واقعه از ابعاد مختلف دارای درخشندگی و برجستگی‌های خاصی در تاریخ اسلام است.

ایشان ابراز کرد: غدیر، شاه‌بیت دفتر ختم نبوت و کمال‌یافتگی رسالت است و روز غدیر فصل پایان بعثت و آغاز ولایت و اکمال دین و شریعت مسلمین است.

وی افزود: اگر مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنند و خودشان این واقعه را درک کرده و آن را به دیگران معرفی کنند این واقعه خود می‌تواند وحدت‌آفرین باشد.

دکتر رجبی دوانی اضافه کرد: ماجرای غدیر فقط نصب یک جانشین برای پیغمبر نبود بلکه توجه به مسئله‌ امامت بعد اساسی‌تر و مهم این واقعه بی‌بدیل عالم اسلام است.

 وی گفت:  با توجه به اینکه دشمن در حال فعالیت جهت ضربه زدن به نظام و منحرف کردن اعتقادات جوانان است، برگزاری چنین نمایشگاه های غنی و پرمحتوا ضروری است تا بتوانیم از همین کانال و امور جوابگوی هجمه های دشمنان علیه جوانان مان باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار