امام جمعه خرم‌آباد گفت: مسوولان باید چاره اندیشی کرده و برای خانه‌های خالی مالیات در نظر بگیرند و راه‌های مختلف را پیگیری کنند تا افراد بدون خانه بتوانند سرپناهی برای خود اجاره کنند و قیمت اجاره بها ساماندهی شود.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۴۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه به دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد  اقامه اولین نماز جمعه در کشور اشاره و بیان کرد: در این دیدار ایشان محورهای متعددی از مسائل مربوط به نماز جمعه را یادآور شدند که اهمیت نماز جمعه به عنوان محور اول مطرح شد.

 

وی افزود: یاد خدا و دوری از غفلت از خدا، وحدت و همدلی، روشنگری و روحیه مقاومت و ایستادگی چهار نیاز امروز جامعه است که به تعبیر رهبر انقلاب در نماز جمعه وجود دارد.

 

امام جمعه خرم‌آباد ضرورت سلوک و رفتار مردمی ائمه جمعه را دومین موضوع مهم برشمرد و گفت: ائمه جمعه الگوی عملی مردم در اخلاق و رفتار هستند و رفتار آنها در مردم تاثیر دارد لذا مردمی بودن و ساده‌زیستی و فاصله گرفتن از صاحبان قدرت و ثروت بسیار مهم است.

 

وی مهارت خطبه‌خوانی را سومین موضوع مهم برای ائمه جمعه از نگاه رهبر معظم انقلاب برشمرد و عنوان کرد: اینکه خطبه‌ها به صورت بدیع و رسا بیان شود و مردم خطبه‌های نماز جمعه را بفهمند بسیار مهم بوده و مساله دیگر امید بخشی در خطبه ها است.

 

آیت‌الله میرعمادی مهمترین مسئولیت امام جمعه را امید بخشی به مردم دانست و افزود: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که در سایه وحدت و مقاومت و با وجود تلاش گسترده دشمنان انقلاب و تحریم‌های اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران دست برتر در منطقه بوده و ملت ایران سربلند است.

 

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ضرورت حمایت از جریان های انقلابی را از دیگر موضوعات مهم برای ائمه جمعه برشمرد و تصریح کرد: عده‌ای به دنبال ضربه زدن به جریان‌های انقلابی هستند و می‌خواهند نیروهایی انقلابی از کسب مسولیت دور شود و لذا نماز جمعه پایگاهی برای حمایت از جوانان مومن و انقلابی است.

 

وی خطاب به مسئولان گفت: مسئولیت‌ها را به جریان‌های انقلابی بسپارید و مبادا اینطور باشد که عده‌ای نااهل و نامحرم مسولیت‌ها را بگیرند و زحمت روی دوش جریان انقلابی باشد. 

 

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: بعضی از افراد برای انتخاب یک مسئول دائما دنبال افراد مساله‌دار هستند که صلاحیت آنها یا تایید نمی‌شود و یا به زور و سفارش تایید می‌شود.

 

وی با انتقاد از انتخاب افراد مساله‌دار برای مسولیت‌ها، بیان کرد: چرا دائما مسولیت به کسی سپرده می‌شود که انقلابیون ناراحت و حرف دارند؛ مسولیت‌ها به انقلابیون جوان سپرده شود؛ وقتی کسی مشکل اقتصادی دارد و در بطن مسولیت اقتصادی قرار می‌گیرد چگونه مشکل مردم حل می‌شود.

 

وی در ادامه به سیاست ایران در قبال اروپا اشاره و تصریح کرد: پس از 14 ماه از خروج آمریکا از برجام اروپا هیچ کاری انجام نداده و از 11 تعهد برجامی یک دانه را هم عمل نکرده و حالا اروپا با تکبر و خودخواهی از ایران می‌خواهد به تعهدات خود باقی باشد.

 

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: اروپا دارد زمان می‌خرد تا فشار بر مردم بیشتر شده و مقابل نظام بایستند اما کور خوانده اند.

 

آیت‌الله میرعمادی اظهار کرد:از مسئولان می‌خواهیم کاهش تعهدات برجامی را ادامه داده و در مقابل اروپا متکبر و خودخواه بایستند.

 

وی به پیشنهاد طرح انجماد در مقابل انجماد رئیس جمهور فرانسه به ایران اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح یعنی آنکه ایران تعهدات خود را ادامه داده و آمریکا اقدامی علیه ایران انجام ندهد و بعد بنشینیم مذاکره کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مذاکره مجدد یعنی اینکه ایران دوباره به آمریکا باج بدهد و زیر بار تعهدات ننگین برود؛ بنابراین از مسوولان انتظار داریم منافع کشور را در نظر بگیرند.

 

وی همچنین به حمله موشکی سپاه به گروهک‌های تروریستی در شمال غرب کشور اشاره و بیان داشت: این گروهک‌های تروریستی حرکات نا امنی بودند که این عملیات سریع و به موقع سپاه پاسخی کوبنده به دهن کجی امنیتی عناصر ضد انقلاب بود که با سلاح لیزری جدید صورت گرفت.

 

آیت‌الله میرعمادی در پایان به وضعیت قیمت اجاره بها مسکن اشاره و عنوان کرد: متاسفانه روز به روز شاهد افزایش شدید اجازه بهای مسکن هستیم و در فصل نقل و انتقالات قیمت‌ها سر به فلک کشیده و تحمل این موضوع برای کسانی که خانه ندارند به خصوص در مناطق سیل زده غیر قابل تحمل است.

 

وی خاطرنشان کرد: مسوولان باید چاره اندیشی کرده و برای خانه‌های خالی مالیات در نظر بگیرند و راه‌های مختلف را پیگیری کنند تا افراد بدون خانه بتوانند سرپناهی برای خود اجاره کنند و قیمت اجاره بها ساماندهی شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات