معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به میامی سفر کرد
کد خبر: ۹۱۵۷۶۶۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان،حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان در جشنواره روستا مهدزندگی گفت: جشنواره روستا مهد زندگی، نشاط اجتماعی تلاش دارد تا به مردم این اعتماد به نفس را بدهد که با تکیه بر ظرفیت‌هایشان می‌توانند اتفاقات بزرگی را در روستایشان رقم بزنند.
وی در ادامه گفت: یکی از محور‌های این طرح کاهش مهاجرت و در گام دوم حتی ایجاد مهاجرت معکوس به روستا‌ها محسوب می‌شود.
خجسته پور گفت: دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان دوره روستا زندگی را در ۱۶ روستای میامی برگزار کرده تا در بین مردم مهارت آموزی را ترویج دهد تا این امر پایه‌ای برای کسب سایر مهارت‌های زندگی در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و … شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان در نشست بررسی مسائل و مشکلات نردین گفت: اشتغال و درآمدزایی لازمه جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.
وی در ادامه گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی و برنامه ریزی در راستای راه اندازی کارگاه‌های تبدیلی نیازمند مشارکت عمومی است که با رونق تولید و توانمند سازی روستاییان مهاجرت کاهش یافته و از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.
احمد ملایری فرماندار میامی گفت: بخش کالپوش با دارا بودن نیمی از جمعیت شهرستان میامی و ۱۲ روستا دارای اهمیتی است.
وی در ادامه گفت:در روستای نردین ۵۰۰ نفر به مشاغل خانگی شامل تولید لباس و دوزندگی روی آورده و در کنار مقوله کشاورزی و دامپروری از این راه امرار معاش می‌کنند.
عطرافشانی گلزارشهدا، بازدید از بیمارستان میامی، بازدید از جشنواره روستا مهدزندگی در روستای باغچه، نشست بررسی مسائل و مشکلات نردین، بازدید از کارگاه فرش بافی در بکران، بازدید از بافت قدیمی شهر میامی و باز دید از خانواده تحت پوشش کمیته امداد از برنامه‌های سفر معاون استاندار سمنان به میامی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها