خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری گلستان:

قوانین موجود در حوزه محیط زیست کارآمد نیست

رییس کل دادگستری گلستان گفت: قوانین مربوط به حوزه محیط زیست کارآمد نیست و نیازمند قوانین جدید و الزام آور در این بخش هستیم.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۷۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، هادی هاشمیان در همایش تقدیر از محیط بانان گلستان، خلاء های نظارتی را یکی دیگر از مشکلات در حوزه زیست محیطی برشمرد و گفت: یکی از مشکلات ما در منطقه حفاظت شده جهان نما، تفکیک نشدن وظیفه مندی محیط زیست و منابع طبیعی در این منطقه است که سبب شده سودجویان با استفاده از این خلاء دست اندازی کنند.

 
وی افزود: این موضوع در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار گرفته و امیدواریم به زودی برای رفع این مشکل با کمک استاندار چاره اندیشی شود.
 
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود با بیان این که محیط زیست از حقوق عمومی است و باید مردم را در حفظ محیط زیست وارد کنیم،تصریح کرد: بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری، همه مردم در قالب سمن های زیست محیطی می توانند به عنوان ذی نفع در محاکم شکایت طرح کنند.
 
هاشمیان با اشاره به افزایش اقبال به شکار حیوانات، گفت: سمن ها می توانند با حضور پررنگ در این بخش به افزایش آگاهی های زیست محیطی مردم، جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی با زباله و پیشگیری از تخریب محیط زیست کمک کنند.
 
وی از سمن ها دعوت کرد علاوه بر حساسیتی که روی جنگل ها و منابع طبیعی دارند، برای جلوگیری از تخریب مراتع هم وارد میدان شود و افکار عمومی را حساس کنند.
 
رییس کل دادگستری استان به اهتمام دستگاه قضایی استان برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر علاوه بر کاهش ساخت و ساز ها در عرصه های جنگلی و مرتعی استان، مجوز های تغییر کاربری زمین های کشاورزی استان هم کاهش چشمگیری داشته است.
 
وی بیان کرد: در استان گلستان،  دادگستری با راه اندازی سامانه های پیامکی و تلفنی منتظر شکایت دستگاه های متولی نمی ماند و دادستان ها بلافاصله با دریافت گزارش های مردمی،  ورود می کنند.
 
هاشمیان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون 311 پرونده زیست محیطی در محاکم استان تشکیل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار