نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دوستی با صاحبان قدرت یعنی دست برداشتن از اهداف اصلی انقلاب و این انحراف از مسیر اصلی انقلاب است.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۹۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به اینکه هفته گذشته به‌مناسبت ایام چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ائمه‌ی جمعه سراسر کشور، با حضور درحسینیی امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند، اظهار کرد: نماز جمعه عبادت فراموش شده بود که به برکت انقلاب اسلامی این عبادت احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مردمی بودن و انس با مردم به‌صورت واقعی را از ضروریات سلوک عملی ائمه جمعه برشمرده‌اند، گفت: پیگیری مشکلات مردم با چهره باز و گشاده، اجتناب از رفتن به سمت صاحبان ثروت و قدرت و افراد چرب‌زبان از موارد مهم در سلوک عملی ائمه جمعه است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه مردم روح مردمی داشتن را به خوبی درک می‌کنند، ادامه داد: این‌طور نیست که ما کاری بکنیم و حرفی بزنیم و بگوییم ما مردمی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه یکی از مهمترین آسیب‌ها رفتن به سمت افراد صاحبان زر و زور است، افزود: در این صورت این جایگاه سکوی پرش یکسری افراد به سمت خلاف می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه دوستی با صاحبان قدرت یعنی دست برداشتن از اهداف اصلی انقلاب و این انحراف از مسیر اصلی انقلاب است، عنوان کرد: اگر ائمه جمعه از همان اوایل انقلاب بین خودشان و این افراد حریمقرارداده بودند امروز شاهد اختلاف طبقاتی، دزدی‌های کلان از بیت المال و حقوق‌های نجومی نبودیم.

وی گفت: کسانی که اهل رانت، ثروت اندوزی هستند بعد از بررسی متوجه می‌شویم که با بعضی از این افراد ارتباط داشته و توانسته‌اند از این ارتباط‌ها استفاده کنند.

خطیب جمعه کرج با بیان این مطلب که این آفت صاحبان ثروت و فاصله طبقاتی از دوران سازندگی در کشور کلید خورد، ادامه داد: این افراد بیماری نفاق، بی‌تدبیری و رفاه زدگی را به جامعه منتقل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به این مطلب که امام جمعه نباید با افرادی که صاحب قدرت و ثروت هستند مراوده، رفت و آمد و رفاقت داشته باشند، گفت: چرا که دیگر توان مقابله با آن‌ها را نخواهد داشت.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: اگر با این افراد رفاقت داشته باشند چشمانشان به عملکرد آنها بسته خواهد شد و لکنت زبان می‌گیرند و در بزنگاه‌ها کوتاه می آیند.

وی با بیان اینکه بارها دیده و شنیده ایم که افرادی که باید به موقع حرف بزنند لال هستند، گفت: این به خاطر وام دار بودن انها به بعصی از صاحبان قدرت است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه اگر در خطبه‌ها مسائلی مطرح می‌شود برای اصلاح امور جامعه است، گفت: انتقاد برای اصلاح امور است ما قصد ایجاد شکاف در جامعه را نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان این مطلب که اگر در خطبه‌ها، مسائلی مطرح می‌شود به این معنی نیست که به دنبال شکاف هستیم، افزود: اگر موضوعی مطرح می‌شود در قالب طرح سوال بوده و انتقاد از عملکرد مسئول به معنی نقد شخصیت وی نیست و ما خصومت شخصی با کسی نداریم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان این مطلب که باید فرق نقد عملکرد با نقد اشخاص تشخیص داده شود، عنوان کرد: اگر عملکرد کسی را نقد می‌کنیم منظورمان این نیست که این فرد آدم بدی است می‌گوئیم کاری که انجام داده درست نیست.

وی با بیان اینکه انتقاد کردن با حفظ وحدت تعارضی ندارد، ادامه داد: عده‌ای به بهانه حفظ وحدت می‌خواهند دهان‌ها را ببند که این کار درستی نیست و باید تأسف خورد.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: دستگاه‌هایی که به جای همراهی و حمایت، مقابل دستگاه دیگری از نظام قرار می‌گیرند و با مسائل فرهنگی، برخورد سیاسی می‌کنند به انقلاب ضربه می‌زند و دشمنان را شاد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با بیان اینکه قانون وظیفه صدا و سیما را مشخص کرده است، عنوان کرد: فشار بر رسانه ملی توسط دولت غیر قانونی است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما جلوی این فشارها را بگیرد، افزود: به نظر می‌رسد مجلس باید در مسئله اخیر صدا و سیما ورود کند و همه دستگاه‌ها باید بدانند که لازم است حافظ منافع ملی و حفظ جریان سیاسی مردم باشند.

وی با بیان این مطلب که اگر حق را بگوییم جوانان را به آینده امیدوار می‌کنیم، افزود: این عمل کارآمدی نظام را جریان سازی می‌کند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه باید از جریان‌های انقلابی حمایت کنیم، بیان کرد: کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل و کمال می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان این مطلب که اگر از موضع انقلابی کوتاه بیاییم نه تنها به ضرر انقلاب است بلکه به ضرر آینده ایران نیز خواهد بود، تصریح کرد: مصداق عملکرد انقلابی ایران در ارتباط با اروپا را می‌توان کم کردن تعهدات خود نسبت به برجام دانست که چهره واقعی اروپا را به جهانیان نشان داد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان این مطلب که اروپاییان در راستای کمک به شیطان بزرگ آمدند، گفت: پیشنهاد آتش بس یک طرفه به نفع خودشان می‌دهند و می‌گویند در رابطه با قدرت موشکی ایران مذاکره کنیم.

وی با بیان اینکه این مذاکرات برای ایران سودی نخواهد داشت، گفت: باید نفر سوم ذینفع یعنی آمریکا را بشناسیم و از نقشه دشمن آگاه باشیم.

خطیب جمعه کرج گفت: اروپایی‌ها آنقدر ترسو هستند که از وقتی نفت‌کش ایرانی را دزدیده‌اند دیگر هیچ نفتکش و کشتی انگلیسی از ترس اینکه مبادا ایران مقابله به مثل کند جرأت عبور از تنگه هرمز را نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اروپاییان به قدری از ایران می‌ترسند که برای روحیه دادن به سربازهای خود ادعا کرده اند که پهپاد ایرانی را مورد هدف قرار داده‌اند، بیان کرد: بنده پرس و جو کردم چنین چیزی اصلاً گزارش داده نشده است.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: به مدد الهی به زودی در مقابل ملت ایران زانوی ذلت می‌زنند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه ضد انقلاب در شمال غرب کشور مدت‌ها تحرکاتی داشتند، اظهار کرد: چهارشنبه سربازان سپاه محل عملیات آن‌ها را در اقلیم کردستان شناسایی کردند.

وی ادامه داد: در مقام دفاع مورد حمله موشکی و پهپادها قرار دادند و این اقدام به همه دشمنان نشان دادند برای حفظ ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه امارات که هیچگونه اعتباری به عنوان یک کشور ندارد و زیر سایه آمریکا زنده‌است ایران را نصیحت کرده که پای میز مذاکره بنشینیم، در جواب به امارات باید گفت: جواب تو همان چیزی است سید مقاومت گفت که اگر اقدامی بکنید با خاک یکسان خواهید شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه وقتی به شما امانتی سپرده نشده شما مسئولیتی ندارید، گفت: امروز اسلام و انقلاب به عنوان امانت در دست ما است و نباید بگذاریم آسیبی به آن برسد و گرنه خیانت در امانت کرده ایم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان ابنکه انتخاب افراد برای رفتن مجلس پیش روی ماست، گفت: مجلس امانتی در دستان ماست و با رأی ما مجلس انقلابی و ارزشی شکل می‌گیرد و مردم دقت داشته باشند زمان انتخابات افراد صالح را انتخاب کنند.

وی همچنین در ادامه نظارت بیشتر به مسأله بازیافت زباله، پسماند و محیط زیست را مهم برشمرد و گفت: این مهم باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها