گزارش «بسیج» از روند قیمت گذاری بازار خودرو:

رکورد زنی قیمت خودرهای خارجی/حرکت کند کاهش قیمت بازار خودرو

به نظر می‌رسد انحصار تولیدات خودرو در دست دو نماینده ی خودروساز داخلی رقابت را در بازار از بین برده است و موجب شده است تا در برخی از مواقع این دو خودروساز حقوق مشتریان را پایمال کنند.
کد خبر: ۹۱۵۷۷۲۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در آشفته بازار در قیمت مسکن ارز و طلا شاهد کاهش قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار با روند بسیار کند و ناچیز هستیم این در حالی است که پیش از این افزایش قیمت خودروها نسبت به ماه های مشابه سال گذشته برابر بوده است.متاسفانه بر روی قیمت گذاری خودروهای داخلی نظارت کافی وجود ندارد و دلایل متقنی برای نهایی شدن قیمت خودروها به چشم نمی خورد.
به نظر می‌رسد انحصار تولیدات خودرو در دست دو نماینده ی خودروساز داخلی رقابت را در بازار از بین برده است و موجب شده است تا در برخی از مواقع این دو خودروساز حقوق مشتریان را پایمال کنند.بر همین اساس روزهای خودرو روند کند کاهش قیمت خودروهای داخلی و رکورد سنگین حاکم بر خرید و فروش خودروهای خارجی و تعادل نسبی قیمت‌ها در این بازار دارد.

براین اساس بررسی‌های میدانی ، بطور نمونه پژو ۴۰۵ که هفته گذشته در حدود قیمت ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قرار داشت، امروز به ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج از ۱۰۵ میلیون تومان به ۹۹ میلیون تومان، همچنین پژو ۲۰۶ تیپ دو ظرف یک هفته از ۸۵ میلیون به ۸۴ میلیون تومان کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید که  علاوه براین دیگر خودرو ساز داخلی، سایپایی ها تغییر قیمت چندانی در یکی دو هفته اخیر تجربه نکرده اند و پراید ۱۱۱ همچنان ۴۹.۵ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ به ارزش ۴۵ میلیون تومان داد و ستد می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار