عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: قبل از پیروزی انقلاب، عشایر وفاداری خود را به نهضت امام اعلام کردند و پس از پیروزی انقلاب هم همچنان به‌عنوان جمع قابل‌اعتماد نظام، در عرصه وفاداران انقلاب مطرح هستند.
کد خبر: ۹۱۵۷۸۵۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج عشایر فارس ،آیت‌الله سید احمد خاتمی، در جلسه اعضای ستاد بزرگداشت شهدای عشایر استان فارس که در پادگان احمد بن موسی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه عشایر افتخاراتی دارد، اظهار داشت: از جمله افتخاراتی که بر پیشانی عشایر ثبت شده، مقابله با رضاخان است.

امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه عشایر غیور در برابر قلدری‌ها و جنایت‌های رضاخان ایستادند، افزود: رضاخان وحشیانه‌ترین برخوردها را در رابطه با عشایر داشته است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب، عشایر وفاداری خود را به نهضت امام اعلام کردند و پس از پیروزی انقلاب هم تا به امروز همچنان به‌عنوان جمع قابل‌اعتماد نظام، در عرصه وفاداران انقلاب مطرح هستند.

وی عنوان کرد: بهترین طلبه‌هایی که می‌توانند خدمتگزار عشایر باشند، طلابی هستند که از متن عشایر بر خاسته‌اند، لذا همه باید تلاش کنند استعدادهای جوانان عشایر شکوفا شود و به‌حق قانونی در عرصه مدیریتی و غیر مدیریتی برسند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای عشایر، بیان داشت: در رابطه با تجلیل از شهدا و از آن کارهای بسیار پسندیده الهی در حقیقت همین برگزاری بزرگداشت شهدا است.

آیت‌الله خاتمی، بزرگداشت شهدا را در حقیقت ارائه الگو دانست و بیان داشت: این آمار افتخارآمیزی است که دو هزار شهید استان فارس عشایر هستند؛ هنگامی‌که این نسبت سنجی را انجام دهیم احساس می‌کنیم که عشایر در ردیف‌های اول ایثارگران باشند.

ارسال نظرات